D2-55 |
Svar | Side 12> |
Forfatter | |
ARIES
Moderator Lokal avd Medlem siden: 21 November 2005 Sted: Hordaland Points: 205 |
Post Options
Thanks(0)
Postet: 29 November 2005 den 22:38 |
Fikk en liten overraskelse på min 1 år gamle D2-55 Toppen av peilepinnen gnager mot dieselslange fra dieselfiltert. Hos meg har den gnaget seg inn ca.
Redigert av administrator |
|
heksedans
Medlem Medlem siden: 24 November 2005 Sted: Hordaland Points: 34 |
Post Options
Thanks(0)
|
Etter Aries sitt innlegg tok jeg en sjekk på min 4 månder gamle D2-55. Her viser det seg at bolten som holder brakett olje peile og dieselfilter/pumpe har falt ut. En tykk mellomskive fant jeg igjen i motorbrønnen, selve bolten har jeg sendt en leitepatrulje ut etter. Ikke bra. Motor har akkurat vært til førstegangssørvis. Trodde kanskje at Volvo Penta tok et overblikk på slike ting. Men tydligvis ikke. Kan vel ikke skylde verksted.Det viser seg at det er brudd i bolten, halve bolten står igjen i blokken. Redigert av heksedans |
|
Tina
Medlem Medlem siden: 02 December 2005 Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
Etter å ha lest innleggene over , sjekket jeg slange / bolter som fester diesel finfilter med pumpe til motoren.(7 måneder gammel D2-55) Det viser seg da at bolten som fester braketten til motor, er knekt noen millimeter inne i blokka.Fant restene av bolten , og den viser ingen tegn til å være skrudd på etter at motoren ble lakkert.
|
|
Guests
Guest |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei kjære Bavariaeiere og Bavariainteresserte Først, Gratulerer med nye og veldig fine internettsider! Angående D2-55: Det har vært et problem den siste tiden med at boltene til dieselfilteret knekker. Dette har såvidt vi på Lunde Båt kjenner til ikke ført til noen diesellekasje eller andre problemer. Dersom du oppdager at boltene på dieselfilteret på din D2-55 motor er brukket kan du ta direkte kontakt med nærmeste Volvo Penta forhandler som vil utføre den nødvendige reparasjon som en del av din Volvo Penta garanti. Redigert av administrator |
|
ARIES
Moderator Lokal avd Medlem siden: 21 November 2005 Sted: Hordaland Points: 205 |
Post Options
Thanks(0)
|
Etter at jeg tok dette opp med Lunde sin mann i Bergen, så fikk jeg rask og god tilbakemelding. Time for rep er på plass, og jeg er sålangt veldig fornøyd med det. Nå oppforderer jeg Lunde til å følge dette litt opp og sjekke ut hvorfor dette har sjedd og holde oss informert om årsak osv. Volvo Penta, her i Bergen, virket lite villig til å sjekke dette ut. Det er kanskje en sak som Bavaria bør sette litt fokus på? Takker igjenn for god oppfølging så langt mvh |
|
Per-Ørnulf Dæhli
S/Y ARIES BERGEN www.sy-aries.com aries@sy-aries.com |
|
BIOLSEN
Medlem Medlem siden: 25 November 2005 Sted: Vestfold Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gjelder dette kun D2-55 eller er det et generelt problem med hele D serien ? mvh Bjørn Inge |
|
Guests
Guest |
Post Options
Thanks(0)
|
Vi regner med at dette bare gjelder D2-55. Vi har ikke så mye erfaring med de andre motorene i D serien ennå (D1-20, D1-30 og den nye D1-40)
|
|
ARIES
Moderator Lokal avd Medlem siden: 21 November 2005 Sted: Hordaland Points: 205 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da er det fikset på Aries. Begge boltene som holder dieselfilter og
støtte for peilerør for motorolje. De skiftet også slangen fra
dieselfilter og inn til motoren. Dette har ført til at det nå er ca 2
cm klaring fra peilepinnen til dieselslangen.
Så får jeg bare håpe at det ikke kommer noe mer. Fikk om ikke annet en fin tur på fjorden i dag, lett regn ,men nesten helt vinnstille. Aries |
|
Per-Ørnulf Dæhli
S/Y ARIES BERGEN www.sy-aries.com aries@sy-aries.com |
|
FIFFI
Medlem Medlem siden: 16 December 2005 Sted: Rogaland Points: 136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har ikke offisielt overtatt min nye B37 pga Lunde Båt Vest er ikke ferdig med klargjøringen enda. Jeg var ombord i går og kikket på motoren (D1-30). Det ser ut for meg at der vil være gnissing mellom drivstoffrøret og peilepinnenrøret når motoren er i gang. Røret er trykt kloss inntil pinnen. Det er mulig at det er nok men en polstret 'strips' for å holde dristoffrøret vekk fra peilepinrøret men da blir det gnissing mot 'stripset'! Jeg har ikke sett installasjonen i D2-55 så vet ikke om det er den samme som D1-30 Jeg sender en mail om dette til lokale VP folk i kveld. Redigert av FIFFI |
|
Støyfri zone.
|
|
FIFFI
Medlem Medlem siden: 16 December 2005 Sted: Rogaland Points: 136 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har kanskje svarte på feil innlegg, skulle har vert her........ se mine komentarer om mulig gnissing mellom oljepeilpinrøret og drivstoff slangen på D1-30 i min nye B37.
|
|
Støyfri zone.
|
|
Svar | Side 12> |
Tweet
|
Gå til Forum | Forum Permissions Du kan ikke poste nye innlegg i dette forum Du kan ikke svare på innlegg i dette forum Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum Du kan ikke opprette Galluper i dette forum Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum |