Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Forsikring
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Forsikring B37C
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Forsikring B37C

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Duva View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 09 March 2006
Sted: Telemark Troms
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Duva Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Forsikring B37C
    Postet: 10 March 2006 den 20:27

Hei.
Vi har begynt å forberede oss på at vi får vår B37C i mai måned, og i den forbindelse har vi begynt å kikke litt rundt etter forsikring. Vi har allerede fått noen tilbud, men vi føler oss usikre hva vi skal velge. Mitt nåværende forsikringselskap har gitt meg et tilbud som er relativt dyrt, derfor ønsker jeg også å vurdere selskap som primært forsikrer lystbåter.Er det noen som har gode erfaringer med selskap, som har en gunstig forsikringspremie og som har et ryddig og greit oppgjør når det inntreffer en skade? Ser at Bavariakklubben har tilbud fra Quality Broker AS, er dette det beste tilbudet? Har noen erfaring med Norske Sjø og Norwegian Broker AS?
MVH
Tor Arild Danielsen

Til Toppen
FIFFI View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 16 December 2005
Sted: Rogaland
Points: 136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat FIFFI Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 11 March 2006 den 08:52

Jeg tegnet hos Sparebank 1 Forsikring. Foretrekker en lokal aktør der det finnes. Premien for min nye B37C er rett under 6500,-. Jeg er fornøyd med prisen. Har ingen erfaring ang skader / oppgjør så langt (og takk for det).

Ellers hadde jeg nokk valgt å støtte Bav klubben og tegne hos Quality. Jeg tror at de bruker Engelske "Tennants Insurance". Jeg mener at det står en del om forsikringsvalg under 'eldre emner'.

Lykke til.



Redigert av FIFFI
Støyfri zone.
Til Toppen
Christabelle View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 13 December 2005
Sted: Vest Agder
Points: 141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Christabelle Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 11 March 2006 den 11:18
Det som betyr noe når man forsikrer, er at det ikke står en masse med liten skrift. Etter å ha lest litt her på forumet, og i forsikrings avtalen jeg hadde med quality broker, byttet jeg over til Norwegian broker. I hovedsak fordi Quality begynte å få mange slike krav tilsvarende "båten skal sikres mot frost vinterstid" Kan ikke lenger huske eksakt ordlyd i disse kravene, men ved å bytte til norwegian, ble det mer en følelse av å virkelig ha en kasko forsikring. Jeg gjør så godt jeg kan for å sikre båten min, men vil ha en forsikring som dekker selv idioti. Det hender nemlig at man lærer i ettertid av sine feil. Når båten ligger ute hele året, ville det jo vært trist om man måtte stå på kaia og diskutere med selskapets advokat om overbord ventilene skulle være åpne eller lukket. Kasko er kasko for meg, men det er det tydeligvis ikke for alle forsikrings selskapene/meglerne som opererer på sjøen. Kanskje burde det vært litt mer slik som ved bilforsikringer. Utgangspunktet for prisen er full dekning, så får man rabatt hvis man tar mer risiko, men da diskuteres punktene der man tar risiko.
Christian
Til Toppen
fe-mail View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 21 November 2005
Sted: Østfold
Points: 81
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat fe-mail Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 11 March 2006 den 11:54
Hei,hvorfor ikke enkelt,nært og greit Gjensidige?
Betaler rett under kr.6000.- for min Bavaria 38 fra 2005

mvh
fe-mail
Til Toppen
Duva View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 09 March 2006
Sted: Telemark Troms
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Duva Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 12 March 2006 den 21:46
Hei fe-mail. Jeg har sendt deg en privat beskjed via meldingstjenesten på forumet.
MVH
Tor Arild Danielsen
Til Toppen
fe-mail View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 21 November 2005
Sted: Østfold
Points: 81
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat fe-mail Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 13 March 2006 den 13:36
Hei Duva,har svart deg privat idag.
mvh
fe-mail

Redigert av fe-mail
Til Toppen
Per Bjørkum View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 22 February 2006
Sted: Oslo
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Per Bjørkum Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 31 March 2006 den 11:36

Hei,

Mars 2006 innhentet jeg forsikringspriser til min kommende Bavaria 37.

If: 8.422,-

Sparebank1: 10.500,- ("Full kasko"), 11.495,- ("Topp-kasko")

Gjensidige: 6.402,- (med max kasko, som bla dekker skader som følge av "forurenset drivstoff").

Både If og Gjensidige forutsetter at også andre forsikringer som eksempelvis hus og bil er forsikret i deres selskap.

Hvis du vil ha navn på service-minded person i Gjensidige, send noen ord til min e-post: bjorkum@trolltind.no

Hilsen Per Bjørkum

Til Toppen
s/y Felice View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 10 February 2006
Sted: Rogaland
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat s/y Felice Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 31 March 2006 den 15:56

Hei !

Jeg har både Bavaria og jobber i forsikringsbransjen. Det er ikke slik at det finnes èn premie. Den påvirkes av mange parameter, bl.a. hvilken kommune båten ligger i, alder på forsikringstaker, øvrige forsikringer, sikkerhetsrabatter, forsikringssum osv. osv. I if kan din båt med forsikringssum på kr.1 mill. typisk komme på rundt kr.7.000,- alt etter hvor i landet du bor og hvor mange andre forsikringer du har. Jeg har inngående kjennskap til bl.a. Norwegian og Quality, og uten å si for mye, tror jeg du vil være happy med forsikringen plassert i et av de etablerte norske selskapene, når skaden oppstår, gjerne det du allerede har. Det er ikke slik at noen av de etablerte har noe hokus pokus som de andre ikke har. Når dette er sagt vil Pantaenius alltid være et kvalitativt valg, men kanskje ikke fullt så aktuelt med mindre man har båt med eldre rigg og/eller skal på langtur.

Hilsen

Odd-Terje

Odd-Terje
s/y Felice
Til Toppen
Kenlyn View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 28 August 2011
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Kenlyn Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 28 August 2011 den 19:25
Jeg har forsikret min båt hos Sparebank 1 forsikring. Dette er en 2004 mod Bavaria 38ac. Betaler rett under 3500 kr i året med kasko.
Har gode erfaringer med dette forsikringsselskapet, og har vært kunde her i mange år. Har opplevd skade på hus, bil, samt kosnader til advokat ved salg av båt. Aldri diskusjon, alt ordnet uten tull. Kan anbefales.
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.