Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Bavaria modeller > Bavaria modeller - 30' eller 50' - Cruiser eller Vision?
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - !!!! INFO ØNSKES !!!!  Bavaria 38 Cr 2008 mod
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

!!!! INFO ØNSKES !!!! Bavaria 38 Cr 2008 mod

 Svar Svar Side  123>
Forfatter
Melding
Gasp View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 16 August 2013
Sted: Oslo
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Gasp Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: !!!! INFO ØNSKES !!!! Bavaria 38 Cr 2008 mod
    Postet: 19 November 2013 den 14:55


!!!! INFO ØNSKES !!!!

Halloen folkens,
Kan noen her fortelle meg om det er noe (negativt) og utsette på en 2008 mod cruiser på 38fot med den baklemmen som kom på de modellene.
Er dette geneerellt en grei båt , eller er det noe og utsette på de??

Den er levert med 28 HK motor .... er dette ok, eller for lite motor til denne størrelsen?

Dette er en 3 cabiners version med ett bad/toa v forpiggen .... romslig og fin båt egentlig .....

Har fått tilbud på en slik, men skulle veeeldig gjerne hatt tilbakemeldinger her hvis det er noe man burde vite om disse modellene ...

Håper og høre raskt fra noen "bavaria kjennere" her i forumet ....

Redigert av Gasp - 19 November 2013 den 14:56
Vennlig hilsen
Gunnar ;O)
Til Toppen
Vikamare View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 22 November 2013
Sted: Finnmark
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Vikamare Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 22 November 2013 den 18:57
Hei.
Har samme båt og årsmodell. Båten er grei. Godt fornøyd med dens seilegenskaper. Baklemmen er praktisk når man skal entre jolla eller legge til flytebrygge med hekken. Imidlertid holdt ikke de el. motorene som skyver luka opp og igjen mer enn 2 sesonger. Nye kunne ikke skaffes, så har laget et eget manuelt heissystem.
Båten er ikke noe å utsette på, men originalseilene har skuffende elendig kvalitet. Holdt ikke mer enn 3 sesonger før 1.reparasjon måtte utføres. I høst ble det 3.gangen de var til reparasjon.
Hilsen GKP    
Til Toppen
Bjørn View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 21 November 2005
Sted: Vestfold
Points: 319
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bjørn Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 23 November 2013 den 09:30
har hatt tidligere versjon av 38-foter (2004), også med den minste motoren, og etter min mening er 28 hk for liten motor til en slik båt, iallefall dersom man får litt motvind eller strøm, og ved manøvrering. Da jeg bestilte en ny 37-foter i 2007 valgte jeg uten tvil den største motoren på 40 hk.
mvh
Bjørn
S/Y LUNA
Til Toppen
Gasp View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 16 August 2013
Sted: Oslo
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Gasp Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 28 November 2013 den 12:01
Takker så meget for info ....
jo, jeg er enig i at en 29HK´s motor er i mindste laget. Men generellt er jo Bavaria en god båt (dersom den er skadefri da) Seilene på denne modellen er ikke bra sies det her ..... rart egentlig. De gamle modellene (ex. 2001 - 2004) kjører jo den dag i dg med de orginalseil ...hmm? Joda, det kan jo og være muligens at de er lite brukt og da .... men synes jo 3 års levetid var svakt ...

Sliter enda med tanke på denne båten ... den er jo pen og veldig praktisk med de tre kabiner ... men det kan jo hende det straffer seg når man engang skal selge ... dette med 29hk´s motor ... de fleste vil jo ha større/kraftigere motor .... ikke bare for uvær, vind og strømmer , meeen den har jo lengre levetid, går roligere (stillere) og ikke mindst har styrken ...

Kansje best og finne seg en med 55hk motor, da det koster noen kroner og bytte motor ... har jo tenkt og handle men ikke begynne og mekke ut gammel motor p.g. av dette ...
Vennlig hilsen
Gunnar ;O)
Til Toppen
Bjørn View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 21 November 2005
Sted: Vestfold
Points: 319
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bjørn Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 28 November 2013 den 12:08
Ikke at jeg skal fraråde deg kjøp, for dette er helt sikkert en bra båt. Da jeg betillte NY båt, la jeg vekt på, etter erfaring fra den forrige, var at jeg ville ha den største motoren, foldepropell, samt at seilene skulle være high tech, tradisjonelle. Erfarte da jeg skulle selge den at dette var gode argumenter i forhold til mange andre som var på markedet.

Disse leveres vel med max 40 hk?
mvh
Bjørn
S/Y LUNA
Til Toppen
Saga View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 26 December 2013
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Saga Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 26 December 2013 den 16:39
Har en Bavaria 38 AC 2004 med 55 HK, 3 lugarer. Fikk råd om å kjøpe stor motor og har ikke angret et sekund. Ikke spar penger på liten motor. Stor motor med nok krefter er også et sikkerhetsaspekt. Selger båten min nå, så bare ta kontakt hvis jeg kan gi flere opplysninger
Til Toppen
Gasp View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 16 August 2013
Sted: Oslo
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Gasp Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 26 December 2013 den 16:53
Hei Saga!
Har fått endel tilbud på vår annonse på finn.no:     
http://www.finn.no/finn/boat/used/wanted/object?finnkode=45174121

Hva forlanger du for båten?
Vennlig hilsen
Gunnar ;O)
Til Toppen
Saga View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 26 December 2013
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Saga Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 26 December 2013 den 17:17
Sjekk på Finn. Der finner du div info. Jeg kan diskutere prisen noe. Ta gjerne kontakt på tlf.

Sture
99207735
Til Toppen
Båtsman View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 21 June 2012
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Båtsman Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 14 January 2014 den 22:53
Har også en Bavaria 38 Cr 2008 modell, sjøsatt i 2009, er meget fornøyd med båten og ville kjøpt samme båt omigjen hvis jeg plutselig måtte det. Har 40hk motor og er godt fornøyd med det, en båt med 29 hk ligger vel lavere i pris. Har high tech seil og rullemast, dette har funket veldig bra for meg, noen nevneverdig slitasje har det ikk vært.
Til Toppen
Kappa View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 28 December 2009
Points: 120
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Kappa Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 15 January 2014 den 07:05
Jeg har en 38-foter med 29 hesters motor. Den marsjer fint på 6-7 knop ved 2300 omdreininger. Skjønner derfor ikke at motoren skal være så stor. Er det ikke snakk om seilbåter her? Skal man absolutt fort frem, bør man heller vurdere å kjøpe motorbåt.
Til Toppen
 Svar Svar Side  123>
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.