Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Bavaria modeller > Bavaria modeller - 30' eller 50' - Cruiser eller Vision?
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Elektrisk motor til baklem
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Elektrisk motor til baklem

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Miss Mace View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 14 January 2015
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Miss Mace Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Elektrisk motor til baklem
    Postet: 14 January 2015 den 10:25
Er det noen som har erfaring med elektrisk bakluke ? Har en Bavaria Cruiser 40, 2010 modell. Motorene til bakluken klarer ikke å lukke luken, må hjelpe de med å dra i et tau. Har stilt den lille boksen på max, men det hjelper ikke. Noen tips ? eller er det bare å fjerne motorene ?
Til Toppen
Vision50 View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 27 May 2012
Sted: Oslo
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Vision50 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 14 January 2015 den 15:21
Hadde selv elektrisk motor på bakluka/badeplattform til min Vision50 som sluttet å fungere. Fikk nye hos Lunde båt, disse tok også kveld. Justerte opp og ned styrken på boksen uten at det virket. Svigerfaren min har en Vision44, og hadde samme problemet. Løsningen ble demontering og montering av tau. Vi har da hatt en bakluke som har gått opp og igjen knirkefritt uten noen problemer. :)

Dette er iallefall mitt råd og min erfaring. Mulig andre har en bedre løsning...
S/Y Marielle
Til Toppen
Miss Mace View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 14 January 2015
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Miss Mace Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 14 January 2015 den 15:27
Det var det jeg regnet med. Det er dette jeg også har sett og hørt. Lunde Båt er også klar over problemet og har heller ingen løsning. Tror løsningen "lykkelig med tau" er bedre enn "ulykkelig med motor". Takk for svar.
Til Toppen
Antonia View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 12 May 2012
Sted: Oslo
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Antonia Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 24 January 2015 den 09:41
Har også hatt gjentatte problemer med motorene, tross flere bytter. Det skulle vise seg at problemene faktisk ikke lå selve motorene. Men den sorte kontrollboksen. Etter at den ble byttet, har vi aldri hatt problemer. Kanskje verdt et forsøk?
Til Toppen
Miss Mace View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 14 January 2015
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Miss Mace Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 13 February 2015 den 09:41
Takk for tipset. Fikk ny boks av Lunde Båt,den blir byttet iløpet av våren.
Vi får håpe det fikser problemet.
Til Toppen
Miss Mace View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 14 January 2015
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Miss Mace Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 17 March 2015 den 11:58
Ny boks er montert. Den virker heller ikke.....
Noen flere tips ? eller er dette rett og slett en løsning det ikke er mulig å fikse ?
Til Toppen
Vision50 View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 27 May 2012
Sted: Oslo
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Vision50 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 17 March 2015 den 13:03
Om det kan løses, håper og tror jeg Lunde båt kan svare på. Har egentlig slått meg til ro at det ikke vil gjøre det.

Er det innenfor garantien, vil jeg tro du får ny boks/armer hos lunde båt, som da vil fungere bra en stund, for så å begynne å tulle igjen. Så er det på han igjen med ny runde hos Lunde båt som varer en stund. osv.. :)
Kjedelig, for det er litt kult med elektrisk baklem da.
S/Y Marielle
Til Toppen
Opptur View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 28 May 2015
Sted: Norge
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Opptur Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 28 May 2015 den 14:01
Hei.
Jeg bruker kun den ene motoren, og det fungerer uten problemer.
Til Toppen
Cetus View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 05 December 2013
Sted: Norway
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Cetus Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 07 June 2015 den 11:32
Har hatt samme problem som mange andre med heve/senke funksjonen på badeplattformen. Monterte for et par dager siden 10mm strikk slik at disse strammer seg når plattform går ned og hjelper da til på vei opp(akkurat som fjærene på garasjeport. Har bare prøvd det en helg....og det fungere helt topp pris 50,-. (har bilde, men får ikke lagt det ut her).
Morten
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.