Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Forsikring
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - FORSIKRINGSTILBUD - MEDLEMMER NBK
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

FORSIKRINGSTILBUD - MEDLEMMER NBK

 Svar Svar Side  <123>
Forfatter
Melding
Rune View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 30 November 2005
Sted: Finnmark
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Rune Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 18 March 2007 den 19:34

Har nå fått et godt tilbud om forsikring fra sparebank 1 forsikring. forsikringen er gyldig i hele scandinavia inklusiv svalbard. Har mine andre forsikringer i samme selskap og er dermed totalkunde dette førte til et godt avsl*g på premien.

Tilbudet som Quality har gitt "alle" medlemmer i klubben er nok ikke bedre enn et tilbud som hver enkelt av oss kan forhandle oss fram til ved å ta direkte kontakt med noen selskaper.

Jeg vet at styret i klubben vår hele tiden tenker på vårt beste, men det bør vel vises litt forsiktighet når man går ut å anbefaler en leverandør foran andre uten å vise tilbud fra andre selskeper.

Ha en fin uke

mvh Rune

Til Toppen
FIFFI View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 16 December 2005
Sted: Rogaland
Points: 136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat FIFFI Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 19 March 2007 den 09:29

Jeg finansiert kjøpet -og forsikret båten- i Sparebank 1. Valget falt på dem nettopp på grunn av at de IKKE er brokers for noe difuse, ugjennomskuelig, utenlanske greier. Jeg har ikke samlet alle mine forsikringer hos Spbk-1. Har lønnskonto i annen bank.

Heldigvis har jeg tilgode å finne ut hvordan det går når uhellet er ute! Bank-i-bordet.

Støyfri zone.
Til Toppen
Rune View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 30 November 2005
Sted: Finnmark
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Rune Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 21 March 2007 den 20:16

God aften!

Har lagt merke til at Quality Broker har en medlems profil i klubben. Er det mulig å få en uttalelse fra dem på denne tråden?

Rune

Til Toppen
quality broker View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 15 March 2007
Sted: Oslo
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat quality broker Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 28 March 2007 den 12:01

Bavariaklubbens medlemmer

Quality Broker AS har forsikret lystbåter i Norge siden 1992.

Våre forsikringer dekkes for det meste i utlandet , men vi kan også bruke " Norske Selskaper "  hvis dette er gunstigere for våre kunder.

Ca 1500 båter er plassert i det norske selskapet  Norway Energy & Marine Insurance og de fleste av Bavariaklubbens medlemmer har sin dekning her.

Pr. dags dato behandles alle skader gjennom et uavhengig skadeselskap i Norge som ofte har direkte kontakt med verksted eller kunden gis tillatelse til å holde denne kontakten selv. Normal prosedyre etter at skaden er reparert er at faktura fra verkstedet skrives ut i kundens navn ( med tanke på garanti ). Deretter overføres penger enten til verkstedet direkte eller til kundens konto.

Helt grunnleggende hvis vi skal sammenligne forsikringer enten de er plassert i Norge eller utlandet, er dekningsomfang. I de store norske selskapene er det ofte markedsverdi ( som beregnes av selskapets egen skadeavdeling ) ved totalskade som gjelder, selv om det her også er avtalt en sum på forhånd .I selskapene som Quality Broker benytter er det avtalt forsikringspris som kommer til utbetaling ved totalskade. Med andre ord, man får det man betaler for.

Er båten forsikret gjennom Quality Broker AS er det inkludert en generell tillatelse til å seile regatta hvor man måtte ønske , bare det er innenfor det geografiske området. Skader på skroget ved kollisjon, grunnstøtning, etc dvs ytre plutselige påvirkninger ( også hvis masten faller ned ved grunnstøtning eller kollisjon er seil/mast dekket ).

Det som derimot ikke er dekket i regatta er mast og seil , uten at det er noen ytre påvirkninger som beskrevet ovenfor. ( eks hvis masten strekkes til det ytterste og deretter knekker er det ikke dekning ). For å få en dekning for dette også, må det tegnes en ekstra regatta risikodekning som dekker seil og mast i regatta. Egenandelen kan være inntil 1/3 av skadebeløpet, men dette må sees som rimelig da det ikke vil være andre aldersfradrag.  Eks 5 år gammel seil rives i stykker av vinden til nypris NOK 30.000 . dvs NOK 10.000,- skal betales i egenandel- for å få et nytt seil. Eks 10 år gammel mast.  Ny mast  NOK 90.000,- egenandel maks NOK 30.000,- 

Skader som skyldes produksjon eller matrial feil ( eks røstjern bjelken sprakk ) er det hverken norske eller utenlandske selskaper som dekker. Dvs hvis ikke båten tåler å brukes i mye sjø, betaler ikke forsikringsselskapet for dette.

Hadde derimot båten sunket eller havarert av samme grunn, ville det vært dekning.

Båter som befinner seg Nord for 65 grader kan også få forsikring hvis de oppgir at de kommer som medlem av Bavariaklubben. Vi beklager at dette ikke er gjort klart nok. Det vil dessverre være et tillegg i prisen ( ca 10 % ) for de som har båtene utenfor vårt standard dekningsområde. 

For alle medlemmer av bavariaklubben som tegner forsikring gjennom Quality Broker, blir det betalt en returprovisjon ( 10 % ) til Bavariaklubbens kasse. På denne måten støtter også medlemmene sin egen klubb.

Quality Broker forsøker å forbedre seg på en rekke områder med tanke på vilkår, dekningområde, skadebehandling og pris. Da er det klart at det må foretas enkelte valg. Vi tror selv vi går i riktig retning men er selvsagt åpne for å diskutere andre løsninger.

Med vennlig hilsen

for Quality Broker AS

Stein Victor Svendsen

Avdelingsleder Lystbåt

 

 

 

 

 

 

quality Broker
Til Toppen
Trond View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 18 January 2006
Sted: Aust Agder
Points: 281
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Trond Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 28 March 2007 den 13:36

Stein Victor,

Jeg har sett meg ferdig med skyldspørsmålet, mener jeg. Ser meg nødt til å belyse akkurat følgende:

Det er tankevekkende at selskaper igjennom dere, ikke dekker belastningskader i forbindelse med en "Roll over", "Kikk Down", "Brottsjø på dekk"eller en kraftig "Broach"? Enten går masten,røstjern (konstruksjonen)eller kjøl. Dette kan skje i en slik hendelse? Selskapet leter rett og slett etter knusingsskade fra utsiden av båten. Er det ikke det, når en ikke igjennom. Bølger og sjø, lager ikke knusingsmerker på skrog?

Da er det pluselig konstruksjonsfeil, vist det ikke er ytre merker på skroget (sl*g merker)?



Redigert av Trond
mvh
Trond Aasvoll
"Siw Bonita" NOR 9360
Til Toppen
Bård View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 26 February 2006
Sted: Nordland
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bård Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 28 March 2007 den 22:12
Hva begrunner Quality Broker AS tilegget på 10% for dem som bor i Nordnorge med?
BP
Til Toppen
Kvitungen View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 02 May 2007
Sted: Oslo
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Kvitungen Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 07 May 2007 den 14:27
Fikk i dag tilbud fra IF. Satte verdien på en ny B30C med utstyr til 730.000,- kr. Premie 3963,- Kr. med egenandel 4000,- kr. Det er det rimligste jeg har klart. De var også billigst på Hus og hytte. Trikset er å ha et OBOS medlemskap.
Til Toppen
Dunfin View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 24 January 2006
Sted: Vest Agder
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Dunfin Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 07 May 2007 den 15:43
Rare greier...IF skulle ha 13 000 for min Bavaria Holiday fra 1997 med en forsikringssum på 550.
Til Toppen
sirdal View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 26 January 2006
Sted: Vest Agder
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat sirdal Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 09 May 2007 den 21:12

Båten vår er forsikret via QB til en grei pris. Har også hatt skader/tyveri - og forsikringsoppgjør ble ordnet veldig greit. Slikt er verdt å merke seg.

Det er gledelig at vi i de nye vilkårene har fått utvidet fartsområde vestover og sydover om sommeren, men utvidelsen er imidlertid satt til 6W og 50S og det umuligjør å seile rundt de britiske øyer. Hadde utvidelsen vært satt til 8W og 49S var alt OK. Har tilskrevet QB om dette og avventer tilbakemelding.

 

Mvh Geir
S/Y Ocean Viking - FARSUND
Til Toppen
casandra View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 20 December 2006
Sted: Sogn og Fjordane
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat casandra Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 28 April 2009 den 21:24

Hei

Er det noen som kan svare meg på en ting her.

Seiler bare koseseilaser ikker regatta dekker da forsikringen skade på seil,

Jeg har en Bavaria 32 2002 mod.

Er i dag forsikret i Vesta 6000 kr i året

Til Toppen
 Svar Svar Side  <123>
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.