Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Jolle og flåte
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Snapdavit for gummibåt
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Snapdavit for gummibåt

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Fresia View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 01 August 2008
Sted: Møre og Romsdal
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Fresia Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Snapdavit for gummibåt
    Postet: 07 June 2009 den 13:37

Hei

Jeg prøver meg for første gang her, er det noen som har montert snapdaviter bak på hekken for å dra gummibåten opp av sjøen under seiling? Har en Bavaria Cruiser 37 (2005) og en Zodiak 240. Trengs det ekstrea forsterkning innvendig på skroget? Takknemlig for respons før jeg går i gang.

Steinbukken
Til Toppen
Bård View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 26 February 2006
Sted: Nordland
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bård Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 07 June 2009 den 13:55
Har ikke selv montert ennå men har planer om og gjøre det. Tror ikke du trenger noen form for forsterkning utover store skiver innvendig under mutrene. På min båt vil imidlertid badeleideren kolidere med gummibåten slik at den må modifiseres. Har set en som har montert og han hadde laget spor i leiderfestene for festeskruene slik at den kunne skydes inn når den ikke var i bruk og således ikke kom i konflikt med gummibåten. Snaådavider er forøvrig helt glimrende jeg har hat det på tidligere båter, bare det at gummibåten kan henfg i disse mens mann monterer påhengsmotoren er helt super da den jo blir helt stødig.
BP
Til Toppen
Fresia View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 01 August 2008
Sted: Møre og Romsdal
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Fresia Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 07 June 2009 den 14:59

Hei Bård

Takk for svar. Tror heller ikke det er nødvendig med forsterkninger, men det er likevel fristende å feste en plate med polyester innvendig likevel... Ellers er problemet å finne riktig monteringshøyde og sidelengs på hekken for å få gummibåten til å komme "rett bak" i opphalet stilling. Litt kuv i skottet gjør at en kanskje bør legge på et føyelig underlag under snapdaviten også??

Steinbukken
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.