Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Markedsplassen > Bytte & Leie
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Ønsker å leie stormfokk til B42C
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Ønsker å leie stormfokk til B42C

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Escape View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 25 November 2005
Sted: Akershus
Points: 359
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Escape Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Ønsker å leie stormfokk til B42C
    Postet: 02 May 2006 den 12:16

Ifbm. Hovdan Skagen, er det et krav om å ha stormfokk.

Personlig kommer jeg til å bryte seilasen hvis været blir slik at stormfokk er nødvendig, men det kreves å ha en ombord.

Jeg har planlagt å innstallere kutterstag for stormfokk, men rekker det ikke før seilasen, så jeg kan tenke meg å leie en slik fokk, eller et lite seil (under 10m2) som går på vanlig profil.

mvh tg
B42C 2004 model
Til Toppen
Bård View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 26 February 2006
Sted: Nordland
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bård Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 02 May 2006 den 21:11
38011 - Fluorescent storm jib, area 6 m²
For boats < 14 m (44 ft).


Designed by a professional sail maker and manufactured in polyester, the storm jib features:
- A high modulus cloth (380 g/m²),
- A small surface,
- A compact shape,
- A bright visible colour (fluorescent).
- They meet the ORC specifications.
Equipped with quick snaps, it can be easily hanked on any forestay, including a quick-release forestay..

Dimensions : A 5.90 m / B 4.52 m / C 2.80 m
Denne koster jo kun kr 5.800,- det kan vel være et alternativ om du ikke får leid noe.
BP
Til Toppen
Escape View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 25 November 2005
Sted: Akershus
Points: 359
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Escape Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 02 May 2006 den 21:44
Hei Bård. Dette ser interesant ut. Hvem forhandler dette ?
mvh tg
B42C 2004 model
Til Toppen
Bård View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 26 February 2006
Sted: Nordland
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bård Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 02 May 2006 den 23:22
Den var klippet fra hjemesiden til Plastimar det innporteres av Termomarin og de har en rekke forhandlere i hele landet du finner en oversikt på hjemmesiden deres. http://www.termomarin.no/ 
BP
Til Toppen
Escape View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 25 November 2005
Sted: Akershus
Points: 359
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Escape Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 03 May 2006 den 08:16
Hei Bård. Har lett overalt, men finner bare to selskaper som heter Plastimar, og de forhandler hhv. barnestoler og klokker, i Italia. Finner heller ingen Plastimar i leverandøroversikten til Termomarin. Har du web-adressen til Plastimar ?
mvh tg
B42C 2004 model
Til Toppen
Bård View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 26 February 2006
Sted: Nordland
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bård Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 03 May 2006 den 09:53
Beklager men det skal være Plastimo.
BP
Til Toppen
Escape View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 25 November 2005
Sted: Akershus
Points: 359
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Escape Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 10 May 2006 den 07:38
Har nå kjøpt meg stormfokk.
mvh tg
B42C 2004 model
Til Toppen
Seileren View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 10 May 2006
Sted: Hordaland
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Seileren Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 10 May 2006 den 11:40

Hei

Du finner krav til storm jib i følgende dokument under index 4.26.x

http://www.sailing.org/offshore/2006/OSR2006_Mo4_250106.pdf

Vennligst legg merke til 4.26.4 punkt b.

 

 

 

 

Til Toppen
Escape View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 25 November 2005
Sted: Akershus
Points: 359
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Escape Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 10 May 2006 den 13:23

Hei Seileren

Oppfatter den regelen som at det ikke er lov med stormjib som skal trees inn i et spor !

Det seilet jeg har kjøpt har et system som gjør det mulig å feste det utenpå en samenrullet genoa med stropper som sitter fast på stormseilet.

mvh tg
B42C 2004 model
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.