Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Bavaria modeller > Bavaria modeller - 30' eller 50' - Cruiser eller Vision?
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Instruksjonsbok 2
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Instruksjonsbok 2

 Svar Svar
Forfatter
Melding
audun View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 22 November 2009
Sted: Hordaland
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat audun Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Instruksjonsbok 2
    Postet: 29 April 2010 den 21:43
Jeg er lykkelig kjøper av ny B32.
Ville her bare fremheve instruksjonsboken: av alle maskinoversatte tekster jeg i mitt liv har lest, er dette den verste. Den er rett og slett uleselig. Man skjønner stort sett ingen ting.

Skjønner ikke at Bavaria Yachtbau vil ha dette på seg.
mvh
audun
Til Toppen
JanAre View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 08 September 2007
Sted: Oslo
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat JanAre Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 29 April 2010 den 22:51
Særdeles enig. Sendte mail om dette for ca to år siden, men lite er tydeligvis gjort, dette er et utklipp av det jeg skrev dengang:

"Håndbok for eier":
Rent bortsett fra at denne inneholder en mengde feil som burde rettes opp i (kanskje gjort allerede?) ..... ... Om alle feil allerede er rettet opp i ønsker jeg også en ny versjon av håndboken. Om "en eller annen" skulle ha lest korrektur på oversettelsen til norsk burde vedkommende fått sparken. Om det ikke har vært tenkt på korrektur burde "en eller annen" også fått sparken... :-)

----Utklipp slutt.

Ellers er jeg stort sett fornøyd med Bavaria, og Lunde :-)
Til Toppen
audun View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 22 November 2009
Sted: Hordaland
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat audun Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 30 April 2010 den 16:37
Enig i konklusjonen på slutten. Service og oppfølging (Lunde båt vest) virker upåklagelig. De dagene jeg var i Stavanger og klargjorde båten for hjemseiling ble jeg svært godt ivaretatt. Fikk disponere bil til alle innkjøpene, og en hjelpende hånd når som helst jeg trengte det.

Men det kan da vel ikke koste så mye å rette opp den blekka? Det står faktisk ting der som jeg helst skulle ha forstått. Korrekt engelsk kunne i det minste gått an. Til og med original tysk ville vært bedre enn den ordsalaten.
mvh
audun
Til Toppen
Guests View Drop Down
Guest
Guest
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Guests Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 20 May 2010 den 22:37
Dette er dessverre innspill vi er kjent med, men verftet har ikke vært spesielt lydhøre overfor oss på dette området.
Til Toppen
Henrix View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 29 December 2008
Sted: Telemark Troms
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Henrix Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 07 November 2010 den 11:16
Hei
Må bare komme med noen ord om dette da jeg nå, 4 måneder etter overtagelse av ny B C32 har fått den blå mappen pr. post.
Jeg humrer og ler når jeg leser brukermanualen. Det må være flaut for Lunde båt og levere en slik manual.

Eksempel fra side 25
Lekkasje-kjele
For tilfellet av en skade av en sjøventiler eller en ombord gjennomgang vi anbefaler forsette yacht lekkasje potting fra myk tre, hvis diameter koordinerer med den forskjellige størrelser av den ombord gjennomgang og kan med de hver å åpne låst sikkertt.
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.