Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Vann, varme og sanitær
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - 3 veis ventil toalett B 37 Cruiser
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

3 veis ventil toalett B 37 Cruiser

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Liselotte View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 25 December 2006
Sted: Hordaland
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Liselotte Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: 3 veis ventil toalett B 37 Cruiser
    Postet: 25 July 2010 den 20:39
Jeg har montert 3-veis ventil for toalett-holding tank i Bavaria 37 Cruiser-3 lugarer. Har laget en bruksanvisning/bilder av montering men får ikke lastet det opp da det er over 100KB. Jeg kan sende den på mail til de som vil ha denne. Har brukt denne løsningen siden 1992 (i 4 båter) og aldri tett septik.

"Ved tiltettet utløp på holding tank:
1. Snu 3-veis ventil A mot "sjø". 2. Steng ventil C, utløp til sjø. 3. Sett ventil B i åpen stilling.
Når man nå pumper ut fra toalettet vil dette gå inn i bunnen av holding tank og dermed blir tilstopping pumpet inn i tanken. 4. Sett C i åpen stilling og tøm tanken."
Til Toppen
hhovland View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 14 April 2008
Sted: Rogaland
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat hhovland Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 11 August 2010 den 16:47
Hei,

Jeg er interessert i løsningen du har i båten din angående 3-veis ventilen. Setter svært pris på hvis du kunne sende meg bilder /bruksanvisning av denne monteringen. Du kan sende den på min e-mail adresse: helge.hovland@lyse.net

mvh
Helge
Til Toppen
runarha1 View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 07 February 2006
Sted: Buskerud
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat runarha1 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 11 August 2010 den 21:48
Hei

Jeg er også interessert i din løsning med 3-veis ventil.

Fint om du kan sende bilder / bruksanvisning til runarha1@online.no

Mvh
Runar

Redigert av runarha1
Runar
Til Toppen
Stein View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 26 November 2005
Sted: Akershus
Points: 195
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Stein Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 13 August 2010 den 23:54
Her er en link til hvordan jeg gjorde det.
Til Toppen
B34 View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 14 December 2019
Sted: Drammen
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat B34 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 08 June 2021 den 20:26
Hei,

Har nylig kjøpt en 37 cruiser og planlegger optimalisering av tømmingen.

Kan du fortsatt sende mail med inspirasjon?

Mvh
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.