Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > På tur > LANGTUR
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Valg av propell
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Valg av propell

 Svar Svar
Forfatter
Melding
SteinarM View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 04 December 2011
Sted: Knarvik
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat SteinarM Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Valg av propell
    Postet: 04 December 2011 den 11:18
Hei
I april starter jeg på hjemtur fra Athen med min Bavaria 46 Cruiser 2008 via Middelhavet/Gibraltar/Scotland/Shetland til Bergen. Planlegger å bruke vel 4mndr. Nå lurer jeg litt på propellvalg. Har fastpropell, men ønsker å skifte til foldepropell. Motoren er en 55 Hk Volvo. Har noen erfaring med hvilken type som egner seg best ? Dersom noen har gjort denne turen, eller tilsvarende, hva har en å spare på propellskifte, både tidsmessig (fart) og forbruksmessig?
Er takknemlig for tips.
Sm
Til Toppen
Bavaria36AC View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 14 March 2009
Sted: Østfold
Points: 84
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bavaria36AC Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 27 December 2011 den 17:10
Vet ikke hvordan det er med båten din, men jeg skiftet til flex-o-fold på min B36 med md2030. kjappere marsjfart, økte vel fra drøyt 6knop til 7,2 ca ved 2500omdr. men det er gamle motorene som man må ha mer turtall på enn du trenger på din!

Snakk med Lunde for og få riktig dim på din, di annbefalte med flex-o-fold når jeg skulle handle. Di hadde fått flere gode tilbakemeldinger på fornøyde brukere av den. jeg og er kjempefornøyd. ikke noe vibrasjoner, lett og montere!

Det er min erfaring :) lykke til på turen! jeg henta min i spania med gamle 2bladet fast propell. lengta etter 3bladet folde :)
2003 Bavaria 36 AC
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.