Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Skrog og dekk
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Rekkewire/manntau
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Rekkewire/manntau

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Per Bjørkum View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 22 February 2006
Sted: Oslo
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Per Bjørkum Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Rekkewire/manntau
    Postet: 17 April 2012 den 10:23
Hei,
Manntauet/rekkewiren har blitt utrolig slapp gjennom vinteren. Antagelig har rekkestøttene blitt noe bøyd innover. Jeg har blitt rådet til å snu dem, har noen erfaring med det? Må det borres nye hull?
Hilsen Per
Til Toppen
Gunnar H View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 14 November 2010
Sted: Buskerud
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Gunnar H Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 17 April 2012 den 23:14
Hei!
Bare tenker litt høyt!
Hva med å kryssbytte sidene?
Husker ikke om skruene går samme vei på begge side.

Gunnar
Til Toppen
Per Bjørkum View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 22 February 2006
Sted: Oslo
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Per Bjørkum Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 18 April 2012 den 10:34
Hei Gunnar,
Takk for spenennde forsl*g!

Ny tanke: Jeg mener å huske at den vertikale rekkestøtten er festet til en horiontal plate (ca 4x4 cm)med en skrue/mutter, som igjen er skrudd fast i dekket. Er jeg uklar?
Vel, mitt poeng er at man antagelig ikke trenger å skru opp festet i dekket, men skru løs rekkestøtten fra platen den står på, deretter snu rekkestøtten rundt i festet sitt, og så skru den fast igjen.
Det er i så fall en ganske enkel løsning.
Hilsen Per
Til Toppen
Gunnar H View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 14 November 2010
Sted: Buskerud
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Gunnar H Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 19 April 2012 den 22:19
Hei Igjen!
Jeg mente ikke at du skulle løsne festet i dekket.
Som du sier er støttene festet med en skrue i holderen.
Men det jeg tenkte var at hvis du kryssbytter så slipper du og tre om rekkewiren, eller få "strammeren" (som i dag er forann)bak. Men det har kanskje ingen betydning.
Lykke til!

Gunnar
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.