Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Dekksutrustning
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Ankervinsj i baugen på en Bavaria 34
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Ankervinsj i baugen på en Bavaria 34

 Svar Svar
Forfatter
Melding
RogerKl View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 31 May 2013
Sted: Ski
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat RogerKl Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Ankervinsj i baugen på en Bavaria 34
    Postet: 11 June 2013 den 13:49
Hei alle.

Jeg skal montere en ankervinsj i baugen på min 34.
Er det noen som har gjort dette før og har en "monteringsanvisning" gjerne med bilder. Vil gjerne beholde luken til kjetting/stuerommet foran, har et bruse kopi hengende foran og disse er litt lange så jeg ser for meg å montere vinsjen nede i luken?.

Tips mottas med stor takk..

Redigert av RogerKl - 11 June 2013 den 13:49


Roger
Bavaria 34
Til Toppen
Aquila View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 14 September 2006
Sted: Aust Agder
Points: 229
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Aquila Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 22 June 2013 den 22:32
Hei!
Jeg vet ikke om det finnes en monteringsanvisningn, men originalt er vinsjen montert under denne luken på en liten hylle som er støpt sammen med fordekket. Det kan være at denne hylla er fjernet siden det ikke er valgt ankervinsje i baugen fra båten var ny, i så fall ville jeg starte med å støpe en ny hylle/fundament til vinsjen.
Hilsen
Steinar Olsen
Til Toppen
Just Did It View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 22 July 2019
Sted: Tønsberg
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Just Did It Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 22 July 2019 den 08:51
hei. Ser meldingen er gammel. Men jeg skal i gang med det samme nå og lurte på om du har noen bilder tatt av din løsning eller andre tips på den løsningen du valgte. 
Hilsen ny eier av Bavaria 34-3, 1999 modell

takker
Til Toppen
svenh View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 24 March 2019
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat svenh Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 12 September 2019 den 00:24
Hei,

Fikk du noen respons på din forespørsel?
Jeg skal til med det samme og har bare fått begynt på koblingene.

Hilsen Sven, Tønsberg
Til Toppen
Ulf Arne Hansen View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 02 July 2010
Sted: Vestfold
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Ulf Arne Hansen Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 06 November 2019 den 16:58
Hei, er i gang med det samme. En kompis har fått laget en brakett i syrefast som ble montert i "rommet". Snakket med en ansatt hos Wærner Båtbu i Sandefjord som kjente til et firma som laget slike. Tenkte jeg skulle lage en modell i papp, med riktige mål, slik at originalen blir helt riktig. Han snakket om en pris på rundt 1000,-
Til Toppen
B34 View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 14 December 2019
Sted: Drammen
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat B34 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 14 December 2019 den 22:22
Nå Ulf,

Hvordan gikk det, fikk du laget brakett og montert vinsj?

Ser ut som vi er flere som planlegger samme jobben så du må gjerne dele bilder og info.

på forhånd takk.
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.