Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Skrog og dekk
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Vann i akterlemmen
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Vann i akterlemmen

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Thorbjørn View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 11 May 2012
Sted: Bergen
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Thorbjørn Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Vann i akterlemmen
    Postet: 10 February 2014 den 10:45
Vann i ror har vært et tema, der noen har valgt å bore et hull under roret (på land) for å drenere ut vann som stadig kommer inn med stammen i toppen av roret.

Vi har en Bavaria 36 Cruser (2011), med den nye akterlemmen (badeplattform) som surkler av vann når den senkes/heves.
Vannet plager meg ikke mye, men jeg frykter at det kan gi frostsprengning og oppsprekking av lemmen ved langvarig kulde.
Jeg antar vannet like gjerne kan være ferskt som salt, da sjøvannet normalt ikke slår opp på båtens akterside.

Har noen erfaringer med vann i badeplattformen og ev. prøvd å drenere den?

Lettmatrosen
Til Toppen
Mawida View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 21 July 2011
Sted: Askøy
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Mawida Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 07 May 2015 den 18:51
Hei. Har samme problem med min 2010 mod 32 cruser.. Har du funnet en løsning?
Til Toppen
Thorbjørn View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 11 May 2012
Sted: Bergen
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Thorbjørn Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 08 May 2015 den 09:47
Vannet er i akterluken/badeplattformen ennå. Det surkler når jeg beveger den. Trolig er det for lite til å skape frostsprengning, selv om vann alltid vil ha en nedbrytende effekt på ubehandlet materiale.
En løsning kan være å ta av plattformen og prøve å drenere vannet ut skruhullene. En annen kan være å bore dreneringshull. Dreneringshull må i så fall være på innsiden, skjermet for sjøsprut.
Lettmatrosen
Til Toppen
Bjørn View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 21 November 2005
Sted: Vestfold
Points: 319
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bjørn Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 30 May 2015 den 22:57
Jeg har det samme på min 44 Vision. Har vurdert å borre to dreningshull.
mvh
Bjørn
S/Y LUNA
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.