Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Innredning
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Dør som klyper i karmen
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Dør som klyper i karmen

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Losen View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 28 April 2009
Points: 182
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Losen Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Dør som klyper i karmen
    Postet: 18 May 2014 den 10:30
Er det mulig å justere dørene i Bavaria? Jeg har en dør som klyper mot karmen i underkant. Jeg ser at hele dørkarmen er kilt på plass med en plastlist men ser ikke helt for meg hvordan/om det er mulig å justere noe på dørbladets stilling i forhold til karmen.
Til Toppen
Stein R View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 19 March 2013
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Stein R Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 18 May 2014 den 12:36
Jeg ble nylig tipset av en av Bavaria`s tidligere servicemenn om at dette ofte har vært en problemstilling. Måten de ofte løste problemet på var å trykke dørbladet inn mot hengslene. Årsaken bak problemet skal ofte ha vært at en eller begge hengslene sakset for mye.

mvh
Stein
Til Toppen
Losen View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 28 April 2009
Points: 182
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Losen Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 19 May 2014 den 12:12
Kunne ikke se noen slik skjevhet/saksing hos meg og jeg tviler egentlig på om det ville vært nok. Jeg endte med å heve hengslene 5 mm. på karmen, mao. så borret jeg et sett med nye hull over de gamle. Da ble det bra :-)
Til Toppen
Bava View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 24 April 2014
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bava Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 19 May 2014 den 15:49
Jeg satt inn en luftavfukter, etter det ble døren ok igjen..
Til Toppen
Fresia View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 01 August 2008
Sted: Møre og Romsdal
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Fresia Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 02 August 2020 den 11:39
Dørene er festet med 2 hengsler med 2 skruer i hver. (Bavaria 37 C) Skru ut skruene i karmen og ta ut døren. Plugg hullene og borr 4 nye hull opp eller under alt ettersom døren "kniper" i karmen oppe eller nede.  Fikk et godt resultat på badedøren.
Steinbukken
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.