Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Innredning
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Køyen i forpiggen har motfall
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Køyen i forpiggen har motfall

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Frodulf View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 15 July 2014
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Frodulf Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Køyen i forpiggen har motfall
    Postet: 05 August 2014 den 07:22
Bavaria 36 Cruiser, 2011

Etter å ha hatt en følelse av å ligge i motbakke i forpiggen har jeg sjekket fenomenet - og konstantert at hodeenden på køyen er en del lavere enn fotenden. Og dette selv om jeg har ankervinsj med 50m kjettig foran...
Sover forøvrig med føttene mot forskipet.

Samtidig ønsker jeg å heve den generelle liggekomforten med en overmadrass, det er dog ikke her løsningen er uklar.

B]Men hvordan løse "motfallet?"
Kan det være en ide å legge undermadrasser fra feks www.haks.no, og doble/tredoble under hodeenden? Er det noen som har bedre løsninger?
Ex eier av Bavaria Cruiser 36 - 2011
Til Toppen
Vindøyet View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 18 February 2015
Sted: Vestfold
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Vindøyet Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 17 July 2016 den 08:52
Hei!

Hvordan løste du du dette?
Jeg ønsker å gjøre noe med den samme utfordringen i min B38H.
Til Toppen
Frodulf View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 15 July 2014
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Frodulf Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 18 July 2016 den 14:22
Hei

Jeg ønsket å skjære opp hele topp-platen (sengebunnen), og deretter hengsle den i enden mot ankerbrønnen. For så å klosse opp (løfte) hele bunnen slik at motfallet ble eliminert. Dette ville også gi elegant og lettvint tilgang til all stuveplass under køye, ikke minst når sengene var oppredde.

Men siden topp-platen ligger i inngrep med skott måtte jeg avklare dette med Bavaria. Ved kontakt med Bavaria-importøren kunne de ikke gi meg noen garanti for at jeg ikke svekket stivheten i forskipet, dermed lot jeg ideen fare.

Dermed ble det simpleste løsning, med dobbel astroturf (gressmatte) som jeg boret en serie større hull i av hensyn til lufting. Altså enkelt lag over det hele, og deretter et lag til under hode-delen.

Båten er forøvrig solgt.


Ex eier av Bavaria Cruiser 36 - 2011
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.