Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Innredning
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Plastrist til kjøleboks
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Plastrist til kjøleboks

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Cetus View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 05 December 2013
Sted: Norway
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Cetus Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Plastrist til kjøleboks
    Postet: 06 January 2015 den 20:55
Noen som har noen gode tips til plast rist til å ha i bunn av kjøleboks, hvor det som oftest er litt fuktighet...
Morten Bavaria 44 vision
Til Toppen
gupe View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 24 December 2006
Sted: Nordland
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat gupe Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 07 January 2015 den 11:40
Jeg boret hull i det aktre hjørnet hvor vannet samlet seg.Satte så inn en gjennomføring til en tynn plastslange og ned til en plastflaske i rommet under kjøleboksen.Hos meg står fordamperen på bakveggen i boksen slik at vannet blir drenert ut før det får spre seg i boksen. En 0,33 flaske blir full i løpet av sommeren så det produseres jo litt vann.
Til Toppen
eborrese View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 30 July 2013
Sted: Kristiansand
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat eborrese Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 21 April 2015 den 17:00
Jeg har hatt tilsvarende dreneringshull i kjøleboks på en annen båt. Strømforbruket øker litt/endel fordi kulden synker og går ut gjennom hullet. Jeg måtte derfor tette det, og åpnet det innimellom når jeg skulle drenere ut vannet.

Erik
Til Toppen
gupe View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 24 December 2006
Sted: Nordland
Points: 56
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat gupe Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 22 April 2015 den 17:15
Trikset er å la plastslangen gå helt ned i bunnen av flaska.En sentimeter vann i flaska tetter for kuldelekasje.
Til Toppen
Cruiser 38 View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 29 April 2015
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Cruiser 38 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 29 April 2015 den 11:12
Jeg bruker noe lignede som denne, opp ned.
Det fungerer. Må bare tørke ut av og til, men alt holder seg tørt.
Til Toppen
Cruiser 38 View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 29 April 2015
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Cruiser 38 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 29 April 2015 den 11:13
Glemte link :-)
http://www.jernia.no/produkt/-/vis-produkt/FogH-Oppvaskmatte-Gr%C3%A5-Silikon/00224668
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.