Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > På tur > LANGTUR
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Seile Danmark-Bergen i april
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Seile Danmark-Bergen i april

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Bergen View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 18 September 2014
Sted: Norge
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bergen Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Seile Danmark-Bergen i april
    Postet: 13 January 2015 den 23:29
Hei Bavariavenner. Vi skal til Danmark og hente hjem en ny båt i april. Antar det er mange som har seilt ruten Danmark Bergen tidligere. Er det noen som kan gi noen tips som man må tenke på når man henter båten hos LP Yachts og som kan gi en liten beskrivelse av en god rute hjem. Alternativet er vel Ålborg, Skagen, eks Kristiansand og følge kysten opp. Evt å gå rett i havet etter Skagen og inn til eksempelvis Tananger. Kom gjerne med tips og erfaringer. Blir glad for alle svar.

Mvh
Svein Roger
Til Toppen
LadySol View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 26 January 2010
Sted: Hordaland
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat LadySol Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 14 January 2015 den 10:05
Hei!
1. etappe gikk til Skagen hvor vi overnattet. Nesta dag var planen å gå til Mandal, men på grunn av dårlig vær i Skagerak, gikk vi til Arendal. Det dårlige været vi hadde gjorde at vi seilte et par korte etapper de følgende dagene, innom Grimstad og Mandal. Fra Mandal Til Sotra hadde vi bare stopp for å fylle diesel i Egersund og 2 timer søvn i Haugesund. Min erfaring er at det lønner seg å gå i åpen sjø godt utenfor kysten. Vi hadde bølger på 7 til 8 meter utenfor Kristiansand, og det utrolig å erfare hvor fint båten gikk i så høye bølger.

God tur!
Mvh. Børge
S/Y Lady Sol
Til Toppen
ingelinn View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 31 March 2013
Sted: Samuelsberg
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat ingelinn Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 15 January 2015 den 20:52
Anbefaler dere om å gå grundig i gjennom båten,finner dere detaljer som er merket med rød teip så er det fåbrikkens måte å rgistrere produksjons feil.ved ren tilfeldighet oppdaget jeg at skroggjennomføringen til nødlensepumpen var knekt (merket med rød teip) denne gjennomføringen er på min båt montert under ene hengselen til badeplattformen rett over vannlinjen. kunne blit ganske alvorlig hvis jeg ikke hadde oppdaget det før overfarten.men ellers godt fonøyd med hvordan man ble behandlet av Lars og medhjelperne hans.
Til Toppen
Bergen View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 18 September 2014
Sted: Norge
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bergen Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 15 January 2015 den 23:46
Hei Børge. Takk for fine tips. Jeg har også hørt at man bør gå godt ut i havet når man skal nordover. Har gått tur retur Bergen Kragerø- da lå vi slik at det var over 100 meters dybde. God seilsesong til deg også!
Til Toppen
Bergen View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 18 September 2014
Sted: Norge
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bergen Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 15 January 2015 den 23:48
Hei
Det var et nyttig tips! Aldri hørt om dette, og det skal jeg huske. Overtok den forrige båten i Stavanger, det gikk rimelig greit, men hadde litt barnesykdommer som vi måtte ta når vi kom hjem. Takk for tipset!
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.