Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Bavaria modeller > Bavaria modeller - 30' eller 50' - Cruiser eller Vision?
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Bo og langtur
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Bo og langtur

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Erlend944 View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 26 April 2015
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Erlend944 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Bo og langtur
    Postet: 26 April 2015 den 00:54
Hei!
jeg har tenkt og kjøpe båt som jeg skal bo i. jeg skal bo i båten i 1 år, før jeg skal seile på langtur.
lurer på om det er noen her inne som kan fortelle meg hva som er den store forskjellen mellom Cruiser, AC Vision osv..? og hvem egner seg best til langtur? budsjett på ca 550k og ønsker minimum 36 fot. langturen jeg planlegger blir først og fremst til Sør-Amerika.

setter stor pris på erfaringer og info:)!
Til Toppen
chrbje76 View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 31 May 2013
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat chrbje76 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 27 April 2015 den 16:34
Har ikke noe erfaring med å seile så langt, I wish :).

Forskjellen på Cruiser og Vision er for det meste overbygget, på vision er det større overbygg med større vinduer. Men de er også stort sett av nyere og større typer, så jeg tviler på at du finner noen vision i den priskategorien.

Ellers har jo Bavaria noe som het Ocean for endel år tilbake som jeg vet at mange har ført på lange tokt jorden rundt. Den er veldig høy i skroget og var jevnt over veldig påkostet i sin tid, tror ikke det er så mange av dem her i landet, men jeg har sett noen ned mot prisen du nevner, tror de finnes fra 38 fot og oppover.
Til Toppen
Erlend944 View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 26 April 2015
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Erlend944 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 27 April 2015 den 16:45
ok, takk for svar.
Til Toppen
Vindøyet View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 18 February 2015
Sted: Vestfold
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Vindøyet Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 27 April 2015 den 20:27
AC og Cruiser er egentlig samme båt. Serien byttet navn midt på 2000-tallet. Vision er mer sportslig preget. Enig med chrbj76 at Vision er utenfor ditt budsjett.

Jeg vil anbefale deg å se etter båter produsert etter juli 1998 for da kom kravet om CE-godkjenning. Bavaria Lloyd-sertifiserte båtene sine ca ut 2000, siden de ennå satset på kvalitet før pris. I dette tidsintervallet finner du solide Bavaria innenfor ditt budsjett på Finn.no.

De fleste norske båter er nok ikke utrustet for jordomseiling, så du bør nok sette av en god del av budsjettet ditt til oppgarderinger.
Ellers må du ta stilling til hvor mange cabiner du må ha. 2-cabinersversonene har ofte noe større bad enn de med 3 cabiner. Du finner spesifikasjoner om disse båtene på Lunde Båt sine hjemmesider.
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.