Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Vann, varme og sanitær
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - "SVENSKETØMMING"
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

"SVENSKETØMMING"

 Svar Svar Side  <12
Forfatter
Melding
KRISTIL View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 20 November 2007
Sted: Østfold
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat KRISTIL Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 29 January 2016 den 11:17
Har nå lagd hull Ø125 både i kryssfiner og glassfiber, så det er mulig å kome til stussen på septiktanken. Lokket hos meg satt meget hardt, fikk lånt 50 mm pipe og 3/4" skralle og forlenger. Måtte ta godt i før det løsnet, da så jeg at det var et lokk jeg skrudde av, ikke en plugg. De utvendige gjengene på stussen på tanken stikker bare 5-6 mm opp over tanken. Jeg må ha en slangestuss med innvendig
1 1/2" gjenger, da får jeg ikke annen tetning enn på gjengene, en tre fire gjenger, ikke som på et lokk der tetningen ligger mellom lokk og topp av stussen. (håper du skjønner hva jeg mener)
Dette blir etter min mening et svakt punkt, tror ikke kona blir fornøyd om innholdet kommer ut inne i båten. Et det lurt å bruke sicaflex / lim /gjengetetning? Håper på tilbakemelding på dette, de andre koblingspunktene bør være greie å tette.

Svein må da tynne, sterke hender som fikk til sitt opplegg uten hull fra stuetommet. Godt gjort.

mvh
per@kindem.nu
Til Toppen
Svein View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 25 April 2006
Sted: Akershus
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Svein Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 29 January 2016 den 20:33
Nei, ingen tukling med tynne armer.
Skrudde alt sammen (med slangeklemme og sika) på slangen, og så kunne jeg med håndkraft (på slangen) skru og stramme hele pakke ned på tanken.
Til slutt monterte jeg enden av slangen mot gjennomføringen i dekk.
Til Toppen
Lars View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 18 February 2007
Sted: Oslo
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Lars Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 22 February 2016 den 19:42
Lunde Båt har montert det på tilsvarende båt for meg.
Hilsen Lars
Til Toppen
 Svar Svar Side  <12
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.