Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Innredning
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Sove i nedoverbakke forpig
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Sove i nedoverbakke forpig

 Svar Svar
Forfatter
Melding
a-team View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 15 February 2017
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat a-team Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Sove i nedoverbakke forpig
    Postet: 15 February 2017 den 21:02
Vi sover " i nedoverbakke" i forpiggen. Vi må ligge med bena forut for å få plass til to. Vet at dette er et kjent fenomen. Tenkte at å få anker med kjetting i ankerbrønnen skulle gjøre susen, men leser at dette ikke er nok?
Noen som har noen smarte løsninger her? Legge bly i ankerbrønnen? Bygge opp sengebunnen?

Til Toppen
spk View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 03 June 2013
Sted: Stavanger
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat spk Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 16 February 2017 den 05:25
Jeg vurderte å montere tynne lister (ca 3 cm bredde og 2-4 cm høyde) forholdsvis tett under sengen i lengderetningen. Planen vår å skråskjære disse i hele sengens lengde for å kompensere for "nedoverbakke". (fant inspirasjon i en artikkel i Practical Boat Owner).
Men - så tok jeg ombord en lang vater (1,5 meter) og la det ned på sengebunnen i lengderetningen. Ble overrasket av å se at sengen er fullstendig i vater når vi to som normalt sover der står foran sengen og vanntanken (i det tilfellet) var nesten tom. Det er i en 37 foter med 20 kg anker og 50 meter kjetting i brønnen. Sover godt når jeg vet at nedoverbakken er en innbilning.

Mitt råd - hvis du ikke allerede har gjort det - sjekk at nedoverbakken faktisk er målbar.
Til Toppen
Sunrise View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 06 September 2015
Sted: Tysvær
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Sunrise Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 12 March 2017 den 16:18
Vi fikk laget oss noen kiler av skummgummi som vi har lakt under madrassen. Dette fungerer helt fint. Kilen går ca 1 meter innover fra hodeenden.
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.