Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Dekksutrustning
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Montere baugspyd B37c
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Montere baugspyd B37c

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Siduc View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 06 June 2016
Sted: Ålesund
Points: 17
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Siduc Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Montere baugspyd B37c
    Postet: 26 April 2017 den 22:49
Hallo.

Ser ut som om det har vært diskutert her inne før, men jeg finner ikke svar på det jeg lurer på.

Jeg har tenkt å montere et baugspyd på båten min for å ha bedre feste til genaker. Det skal festes et stag fra spydet og ned mot vannlinjen.

Men problemet mitt er at påfyllingsrøret for vanntanken framme, ligger helt fram i baugen, å denne er støpt inn med glassfiber.

Jeg kommer ikke til å skru en skru igjennom for å feste denne.

Endten kan jeg skjøre vekk det som er støpt på, eller kan jeg lage en støtte plate i baugen som går noen cm. bakover på skråget for å bore hull på hver side av båten bakom det påfyllingsrøret.


Noen som har erfaring? (eller link til noen som har løst problemet?)



Til Toppen
TommyR View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 21 August 2013
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat TommyR Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 13 July 2017 den 08:07
Hei,

Hva endte du opp med å gjøre? Jeg holder på å montere og oppdaget dette midt i monteringen. Ganske klønete. Har planer om å gjenge opp hull til skruene og feste så godt som mulig.
Til Toppen
Siduc View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 06 June 2016
Sted: Ålesund
Points: 17
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Siduc Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 16 July 2017 den 22:09
Jeg har ikke hatt tid til å se noe mere på det. Jeg lå foran en Bavaria 50 i helgen, å han hadde tre stag fra baug til baugspyd. Det slo meg at man kanskje kan bruke stagene på siden og kutte ut det i midten. Da går man kanskje klar ankeret også, å man slepper å kutte vekk glassfiberen på innsiden.
Til Toppen
TommyR View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 21 August 2013
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat TommyR Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 17 July 2017 den 22:58
Jeg har fått montert spydet nå. Borra hull forsiktig uten å skade slangen. Gjenga opp hull og kappa skruene endel. Så locktite og tec7.
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.