Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Seil og rigg
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Tips gassdemper rodkick
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Tips gassdemper rodkick

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Christina View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 31 December 2016
Sted: Melhus
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Christina Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Tips gassdemper rodkick
    Postet: 27 April 2017 den 19:35
Hadde en defekt gassdemper på min rodkick. Etter ha sett på pris på ny fra Selden , ble det til at jeg skaffet en uorginal fra Sodemann Gassfjær . Denne fabrikken leverer topp gassfjærer til industrien . Jeg betalte 800 kr for ei fjær til en 38 fot båt. Hadde jeg sett litt bedre i katalogen før jeg bestilte ,kunne jeg fått en syrefast rustfri i næringsmiddelkvalitet for 1000 kr.
Det du må vite er slaglengde ,totallengde diameter på gjenger og harhet (KN).
Selden produserer neppe disse selv , dette er standardvarer.
Til Toppen
SEF View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 20 August 2007
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat SEF Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 28 April 2017 den 22:18
Dette er et veldig godt tips. Har skiftet selv en gang og da til helt andre priser. Fikk du kjøpt direkte hos leverandør eller gjennom forhandler?
Svenn Erik Forsstrøm
Til Toppen
Christina View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 31 December 2016
Sted: Melhus
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Christina Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 29 April 2017 den 09:32
Direkte på nettsiden til Sodemann. Dette er et dansk firma. Første demper dem sendte var feilpakket , men de ordnet dette raskt opp slik at jeg fikk rett sendt 2 dager senere. Dette er et seriøst firma som leverer i hele Norden til fabrikker og verksted samt private.
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.