Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Skrog og dekk
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - jefa ror lager
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

jefa ror lager

 Svar Svar
Forfatter
Melding
hanne-k-5777 View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 15 August 2013
Sted: Kåfjord
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat hanne-k-5777 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: jefa ror lager
    Postet: 23 May 2017 den 15:49
Hei har en Bavaria 30 crusier 2006,mod skal opp no, skal skifte nedre ror lager. Har kjøpt ror lager fra jefa i Danmark den ser ut som en sopp. Har noen skiftet nedre rorlager og passer det nedre rorlagre rett inn.
Hilsen
Harry Nilsen.
hanne k 7555
Til Toppen
Bildøy View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 22 May 2017
Sted: Oslo
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bildøy Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 25 May 2017 den 15:20
Jeg fikk dreit er nytt lager til min 350 -94 på verft i Måløy i sommer. Lett å skifte. Bare å vri det og dytte det opp. Jeg måtte gi et rapp med klubba. Pass på at indre simering ikke blir borte. den blir lett dyttet av når du dytter inn roret. På tide å bytte den kanskje?

Jeg glemte det og oppdaget det etter montering... har ikke fiksa det enda.

John Steinar Bildøy



Redigert av Bildøy - 25 May 2017 den 15:20
Bavaria 350 -94
Til Toppen
Bonnie View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 13 February 2018
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bonnie Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 13 February 2018 den 17:06
Publisert første gang av hanne-k-5777 hanne-k-5777 skrev:

Hei har en Bavaria 30 crusier 2006,mod skal opp no, skal skifte nedre ror lager. Har kjøpt ror lager fra jefa i Danmark den ser ut som en sopp. Har noen skiftet nedre rorlager og passer det nedre rorlagre rett inn.
Hilsen
Harry Nilsen.


Hei der, 

Fikk du byttet lager?  Skal til med samme jobben nå og lurte på om du har noen erfaringer å dele :)
Til Toppen
Bildøy View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 22 May 2017
Sted: Oslo
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bildøy Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 14 February 2018 den 14:57
Jeg byttet lager på min 350 -94 sommeren 16.

Fikk dreid nytt på Måløy og klubba det lett inn på høgkant. Lett å snu rett veg. Hadde på fett først.

Pass på simering øverst når du stikker opp roret. Min datt av og sånn blei det.
Bavaria 350 -94
Til Toppen
hanne-k-5777 View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 15 August 2013
Sted: Kåfjord
Points: 31
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat hanne-k-5777 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 26 February 2018 den 21:42
Hei :) gikk veldig greit og skifte ror lager, angret på at eg ikke skiftet det øverste samtidig. To timer så var eg ferdig hva så heldig at det gamle ikke satt fast bare og vri rundt på høykant og trekke ned.
Skiftet samtidig til foldepropell. Dagen etter var eg ute.
hanne k 7555
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.