Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Bunnbehandling
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Hvordan stoffe under hele kjølen?
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Hvordan stoffe under hele kjølen?

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Nicolay View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 30 May 2006
Sted: Oslo
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Nicolay Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Hvordan stoffe under hele kjølen?
    Postet: 24 May 2017 den 22:01
Hei - vi har båten oppe annenhvert år for stoffing. Det har fungert bra. Men, vi har jo aldri kommet til på de flatene hvor det treklosser som båten hviler på når den er på land. De siste årene har vi ikke fått lov til å påføre bunnstoff når båten heises opp og henger i stroppene. Er det noen løsning på dette? Det hadde jo vært bra å kunne stoffe hele kjølen en gang i blant (om ikke hver gang båten er på land).
Til Toppen
Bildøy View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 22 May 2017
Sted: Oslo
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bildøy Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 25 May 2017 den 15:09
Det handler om HMS. Ingen går under hengende last. Du må bruke en lang forlenger til malerulla di slik at du ikke trenger å gå under båten.

Selv setter jeg båten på flere klosser på 10 x 10 x 10 cm. Om jeg jekker opp båten litt framme kan jeg ta bort to og smøre. Etterpå setter jeg jekken bak og kan ta bort kloss nr tre smøre deg også.

Men tanken slår meg at kanskje det ikke er nødvendig å smøre deg. Gror det under kjølen?

Redigert av Bildøy - 25 May 2017 den 15:10
Bavaria 350 -94
Til Toppen
spk View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 03 June 2013
Sted: Stavanger
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat spk Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 03 March 2019 den 07:08
Det gror og ruster friskt under kjølen på vår 37 cruiser fra 2007.. Jeg er under vann et par ganger i året og skrubber rent, og har båten oppe hvert 4. år. I år vil jeg gjøre en skikkelig jobb på kjølen, slipe rent og prime med to-komponent og får kjølen slett.

Å komme til under kjølen - i hele lengden er problemet for meg også. For dere som jekker opp og flytter klosser - kan dere beskrive det litt mer i detalj? Hvor mange klosser brukes? Hvor stor jekk/løftekraft? Vanlig hydraulisk jekk som løfter rett opp, eller 'garasjejekk' med skråarm?
Er det snakk om å løfte et par millimeter for å ta trykket av nærmeste klosse?

Bilder er også fint om noen har.
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.