Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Instrumenter og elektronikk
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Autopilot plassering av kompass
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Autopilot plassering av kompass

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Adelheid View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 01 August 2017
Sted: Oslo
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Adelheid Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Autopilot plassering av kompass
    Postet: 09 August 2017 den 15:11
Hei, har en Raymarine st 6002 installert i min 2008 modell Bavaria 42 cruiser. Denne har fungert utmerket sammen med Raymarine c80 plotter og det andre Raymarine utstyret inntil for to år siden. Da fikk plotter feil signal fra kompass på autopilot og markør begynte å gå sidelengs. Jeg kalibrere autopilot på nytt, men det varte bare litt før det ikke stemte igjen. (Gjort dette mange ganger) Byttet innmat i kompass på autopilot men det hjalp ikke. Har også hatt kontrollenhet til autopilot inne til kontroll uten at de fant feil. Har ikke montert noe som skulle kunne forstyrre kompass som står i skap i styrbord akterkabinen. Men som ett siste forsøk så skal jeg flytte kompasset. Noen forslag til god plassering, eller noen som har hatt lignende feil? Mvh Adelheid
Adelheid
Til Toppen
Frost View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 26 July 2013
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Frost Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 23 September 2017 den 23:05
Hei

Har du fått orden på kompass? Kan problemet være en metallisk kleshenger inni skapet som forårsaker problem?

Mvh
Frost
Til Toppen
administrator View Drop Down
Admin Group
Admin Group


Medlem siden: 01 October 2003
Sted: Oslo
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat administrator Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 01 November 2017 den 09:45
Gjenopprettet innlegg fra blueline 15.10.2017:
 
Har selv plassert kompass under køye i aktercabin. I begge båter har jeg plassert det i framkant av køyen rett i forkant av drivstofftank. Forsøkte først i toalettrom på min 2015 Bavaria 33 flere steder fom. skap under vask og akterover. Mistenker for min del at flytebrygger med stål i rammen kommer for nærme når jeg ligger til kai og at det påvirker kompasset. Derfor har jeg valgt under køyen lenger inn mot midten av køyen. Da en den lengst unna brygga men også et stykke unna motor og varmtvannstank.
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.