Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Motor
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Rele og strømkabler ankervinsj
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Rele og strømkabler ankervinsj

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Christina View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 31 December 2016
Sted: Melhus
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Christina Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Rele og strømkabler ankervinsj
    Postet: 01 January 2019 den 14:31
Skal montere baugtruster på min Bavaria Holiday 38. Lurer på om det er noen som vet hvor rele til ankervinsjen sitter , da jeg har tenkt å hente laddestrøm til 24 volts banken til truster på kablene fra startbatteri til vinsjrele.
Til Toppen
chrbje76 View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 31 May 2013
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat chrbje76 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 15 January 2019 den 20:05
Det varierer sikkert mye, tror ikke dette var normalt installert fra fabrikk på den tiden.

Hos min 38H står den under sengen fremme på høyre siden der det går et kabelløp gjennom alle skottene.

Du er sikker på 24 volt truster?, synes det ble frykteligt mye styr og fra andre båtfolks erfaringer blir det fort litt knotete og flate banker. Jeg løste det med en 3. bank rett ved siden av trusteren, koblet vinsjen på samme bank og brukte vinsjkabelstrekket til gamle banken til ladereleet. Dette byttet jeg til en 3 banks elektronisk sak fra Victron, denne lader alle bankene samtidig, dette har gått i 5 år nå uten at jeg har måtte røre det, helt plugg and play.
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.