Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Jolle og flåte
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Sertifisering av Redningsflåte
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Sertifisering av Redningsflåte

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Trond View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 18 January 2006
Sted: Aust Agder
Points: 281
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Trond Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Sertifisering av Redningsflåte
    Postet: 10 November 2006 den 10:18
Etter 3 år med nyinnvistering av redningsflåten, står jeg for tur med en ny sertifisering av redningsflåten. Etter kontakt med dem som solgte meg flåten, fikk jeg en rask prisoversl*g på dette, kr.3800,- pluss moms og frakt. Men det som overrasket meg mest, var at jeg måtte inn med flåten hvert år senere. Flåten blir sertifisert bare et år av gangen, selv om den er i container eller bag. Etter en rask hoderegning, så lønner det seg neste å kjøpe ny flåte hvert 4 år. Hvordan gjør jordomseilerne som seiler over 3 år dette med sertifiseringen? Er det noen som har flåte med lengre sertifisering en 3 år? i det internasjonale reglene står det selvfølgelig først 3 år og deretter hvert år. ISAF Offshore Racing Special Regulations (OSR 4.20.3.)Finnest det mindre pæsete løsning på dette? Andre produsenter med lengre sertifisering? Reglene sier at noen produsenter tillater bare en ytre visual kontroll, vist jeg har forstått dette riktig.(4.20.4 c.) Men, hvilken produsent er det?

Redigert av Trond
mvh
Trond Aasvoll
"Siw Bonita" NOR 9360
Til Toppen
HAU101 View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 18 June 2007
Points: 64
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat HAU101 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 13 March 2008 den 18:49
Jeg aner ikke hva jordomseilere gjør. Men jeg har en flåte fra 2003 som er inne til sertifisering nå - sannynsligvis for siste gang. Heretter vil jeg la flåten ligge på dekk noen år og så kasserer jeg hele skiten. Kan umulig lønne seg å bruke 4000 kroner på flåten hvert eneste år
Til Toppen
OJJA II View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 18 February 2008
Sted: Østfold
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat OJJA II Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 14 March 2008 den 08:48

Har en flåte fra Plastimar, type Rorc 6P og her er servicen hvert 3. år.

Betalte ved siste service i 2007 kr 3500,- inkl ny container øvre del og nytt innhold, bluss, tabletter etc.

 

OJJA
B 38AC-04
Til Toppen
HAU101 View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 18 June 2007
Points: 64
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat HAU101 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 27 March 2008 den 21:00
Fikk vite at flåten var ferdig i går - og skal hente den i morgen. Kostet 3900, neste service blir om 3 år ble det sagt.

Skal følge med noen sertifiseringspapirer og jeg regner med at det fremgår der hva jeg har fått for pengene. Kommer tilbake med mer info.
Til Toppen
casandra View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 20 December 2006
Sted: Sogn og Fjordane
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat casandra Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 21 April 2008 den 11:29
Hei
Fårstår ikke problemet det er jo sikkerhet vi snakker om.
da er vell ikke 4000 kr noe å snakke om
et nytt seil koster lett 20000-30000 tusen

Kjøp flåter av anerkjent merke :

DSB
RFD
VIKING
ZODIAC
det er merker jordomseilerene bruker.

WWW.selstad.no
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.