Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Skrog og dekk
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Problemer med gassdemper badeplattform
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Problemer med gassdemper badeplattform

 Svar Svar
Forfatter
Melding
olsen81 View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 11 October 2018
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat olsen81 Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Problemer med gassdemper badeplattform
    Postet: 25 April 2019 den 18:45
Hei!

Jeg kjøpte meg en brukt Bavaria 32 Cruiser 2011 modell som første seilbåt for ca. 6 måneder siden. Alt fungerte greit på de første par turene, men nå har plutselig gassdemperne til badeplattformen gitt seg. Dvs. badeplattformen mer eller mindre faller ned og er veldig tung å få opp igjen. Er det noen som har hatt problemer med dette før? Er det noen som vet dimensjonene på gassdemperen slik at jeg kan se etter uorginale til en litt hyggeligere pris enn det jeg har funnet på nett så langt.

https://www.svb24.com/en/bavaria-gas-pressure-spring-for-cruiser-32-swimming-platform.html


Til Toppen
sakura View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 08 January 2018
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat sakura Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 11 November 2019 den 10:49
Hei - har en 2010 Vision. Fungere fint hvis du er veldig forsiktig når lemmen når
bunn eller topp. Slippes bryteren litt sent blir det en stor belastning på systemet.
Du kan åpne og fjerne "kretskort" og kople direkte utenom den sorte boksen.
Må da være ekstra forsiktig .
Sannsynligvis er motoren i orden.
Hilsen Bjørn
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.