Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Skrog og dekk
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Lekkasje fra relingslister
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Lekkasje fra relingslister

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Goffy View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 11 April 2020
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Sitat Goffy Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Lekkasje fra relingslister
    Postet: 11 April 2020 den 18:19
Kjøpte en Bavaria 34ac i november 2019. Båten er 1999modell. Var klar over lekkasjer da jeg kjøpte. Forrige eier kjøpte båten i 2001, og hadde hele tiden hatt vann i bunnen på båten. Når jeg nå har begynt å rette opp i lekkasjene ser jeg at båten faktisk aldri kan ha vært tett. I følge forhandler skulle relingslistene være limt med polyuretan. Da jeg demonterte oppdaget jeg at ingen tettemasse var brukt. Det er limt en form for skumgummi under rekkelistene. Deretter er listene skrudd med selvborende skruer. Dette har garantert aldri vært tett. Lekkasjene har sikkert eskalert med tiden da frost vil arbeide med den gjennombløte skumgummien. Har nå demontert babord relingslist og halgatt, rengjort godt, fjernet all skumgummi og hel-limt lista med Sikaflex. Nå er det tett!. Etter at jeg har gjennomført det samme på styrbord side vil jeg montere nye rekkestøttefester. Der vil jeg legge under 3mm rustfriplate under dekk da det originalt kun er små skiver, nesten ikke større enn mutrene. Jeg ble meget skuffet over kvaliteten på arbeidet med relingen på båten da dette har medført omfattende skader på interiøret. Synd det er tatt slike snarveier da resten av båten ser ut til å ha god kvalitet.
Harald Godtfred
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.