Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Motor
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - 130 S drev oljeutsug på drev - sprekk i rør?
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

130 S drev oljeutsug på drev - sprekk i rør?

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Gasp View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 16 August 2013
Sted: Oslo
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Gasp Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: 130 S drev oljeutsug på drev - sprekk i rør?
    Postet: 25 July 2021 den 17:04
Hei folkens. Kunne trenge tips om olje-utslipp i toppen av S-Drev på en 38 Crusier

Dette har irritert meg de siste åra, at jeg må aven og til inn og tørke (suge opp) oljen som kommer opp av utsugingsrøret som blir liggende nede i belgen, (ikke mye) men veldig irriterende.
Hadde oljeskift på drevet nå i juli, og det kom ren olje ut av tappeplruggen i bånn, så det er ikke sjøvann som kommer inn i drev nedenfra..

Har en anelse (siden røret er av en slags plast) at det kan være sprekk i dette (rundt braketten øverst)
O-ringene i proppa øverst er intakte..

Er det noen som har hatt denne slags opplevelse??
Og evt. bytte ut dette røret med nytt?? Regner med dette ikke varer evig.

Som sagt ... ikke krise, men veldig irriterende.
Har brukt et par sokker i sommer som jeg har strips rundt lekkasjen (dryppet)



Vennlig hilsen
Gunnar ;O)
Til Toppen
Aquila View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 14 September 2006
Sted: Aust Agder
Points: 229
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Aquila Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 27 August 2021 den 22:47
Hei!
Jeg opplever det samme, men har olje oppå drevet også, iriterende ja, har aldrig klart å se hvor oljen kommer fra. Olje nivå i gear er akkurat på min, og det har det vert de siste årene.

Mvh Aquila
16 sesonger med B39c
Hilsen
Steinar Olsen
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.