Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Jolle og flåte
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - ADVARSEL
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

ADVARSEL

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Escape View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 25 November 2005
Sted: Akershus
Points: 359
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Escape Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: ADVARSEL
    Postet: 27 October 2007 den 21:20

Jeg vil med dette advare de som måtte lese dette mot å kjøpe produkter som er importert av KELLOX. Det gjelder bla. produkter som TOHATSU og HONDA utenbordsmotorer.

KELLOX opererer ikke med delelager for disse produktene hverken i Norge eller i Europa. Deler til disse motorene må bestilles fra Japan, og de sendes ikke derfra før bestillingen(e) fra Norge er så store at en full container kan sendes opp.

Min flunkende nye TOHATSU 18Hk fikk totalhavari pga. en defekt simring. En kurant garantisak. Forhandler advarte meg mot at det kunne ta lang tid å få tak i delene pga. dårlig erfaring fra importøren. Ja, jeg måtte påregne opp mot hele 3-6 ukers leveringstid (lite når jeg nå ser hvor lang tid det hele tok). De tilbød meg faktisk nesten før jeg hadde begynt å purre, å omgjøre hele handelen.

Motoren ble levert 31 Juli 2007, og den var ferdig reparert 26 Oktober 2007. Kellox brukte 3 måneder, en hel sesong, på å levere delene. Når de endelig kom, etter 11 uker, ble det levert feil lager. Forhandleren brukte i stedet et uoriginalt lager men har forsikret meg om at det er like godt.

Ved hendvendelse til KELLOX for å få en uttalelse om hvordan de kan drive butikk på denne måten, får jeg beskjed om at den eneste som kan svare på slike spørsmål er på forhandlermøte på Malta, og er tilbake om 14 dager !!!!

STYR UNNA



Redigert av Escape
mvh tg
B42C 2004 model
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.