Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > På tur > Havner og turer
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Bøyer i Oslofjorden
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Bøyer i Oslofjorden

 Svar Svar
Forfatter
Melding
Cox! View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 22 November 2005
Sted: Akershus
Points: 183
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Cox! Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Bøyer i Oslofjorden
    Postet: 12 February 2008 den 19:49

Ser at Oslofjorden friluftsråd legger ut bøyer nå, et 20 talls stykker i Oslofjorden:http://www.oslofjorden.org/oversiktskart.html  Sikkert et godt tilbud, men hvordan vil det virke i praksis?  Nord for Håøya er det foreløpig tilsammen snakk om 3 bøyer, fordelt på hvor mange tusen båter? 

Det sies at bøyene er for alle, men at medlemmene har fortrinnsrett.  Antar at det betyr at ikke-medlemmer kan jages bort (eller "Må vike plassen" som det sikkert blir formulert) når det kommer en med riktig vimpel.  Har selv blitt kjeppjagd fra en SXK bøye, lenge før jeg skjønte hva det var.  Hyggelig var det ikke.  Skjønner at det må bli slik når ordningen må finansieres gjennom medlemskap, men tenk om kommunen hadde sett verdien av å legge mer tilrette generelt? 

Tenk på alle de flotte uthavnene som finnes nedover både sørlands- og svenskekysten med både fortøyningspåler, merking, utedasser og søppelstativ.  I Indre Oslofjord er ingen som har sett at dette kan være et middel for å trekke båt turister innover fjorden i sommerferien.

Og nå går det mot lysere tider, folkens!



Redigert av Cox!
Mvh Cox
NOR 14788 - Storefri
Til Toppen
Frøya View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 11 February 2006
Sted: Vestfold
Points: 148
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Frøya Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 13 February 2008 den 14:10

Hei, helt enig.

Jeg er selv medlem av Oslofjordens friluftsråd, men jeg ville aldri i verden hatt nerver til å jage bort noen som hadde lavere rettighet fordi de ikke fører medlemsflagg.

Jeg foreslår:

Kanskje  kunne man gjennom Bavariaklubben legge ut eksklusive bøyer hvor klubbens medlemsflagg gav prioritert rettighet. Jeg vil tro at det vil gi enda flere betalende medlemmer. Klubbens medlemmer vil kunne ha medbestemmelse på hvor det er lurt å ha bøyer. Noen må ta jobben med budsjetter, søknader, utføring osv.

Steinar



Redigert av Frøya
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.