Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Bavaria modeller > Bavaria modeller - 30' eller 50' - Cruiser eller Vision?
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - !!!! INFO ØNSKES !!!!  Bavaria 38 Cr 2008 mod
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

!!!! INFO ØNSKES !!!! Bavaria 38 Cr 2008 mod

Svar Svar Side  <123>
Forfatter
Melding
Melody View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 25 January 2014
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Melody Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 25 January 2014 den 19:33
Hmm. Jeg kjøpte ny Bavaria 38 i 2004 og valgte ikke å følge selgers råd om å ha den største motoren og blykjøl. 10'de sesongen nå, har aldri angret på dette. Men hvis man er opptatt av motor bør man kanskje se på Bavaria 38 Sport :)

Det jeg derimot har lurt litt på er byttet til foldepropell. Hadde std fast propell i mange år og byttet til VP foldepropell. Føles som å ha mistet 20% kraft. Motstanden med fast propell var minimal, ble 3 i lys klassen i færdern med den.
Til Toppen
tholmoy View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 09 July 2008
Sted: Vestfold
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat tholmoy Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 28 January 2014 den 15:55
Har samme båt som "Melody" - en 38AC, 2004. Jeg har klart meg fint med 29HK, men skulle gjerne hatt litt større. Spessielt greit med litt mer krefter ved havnemanøvrering samt at større motorgir lavere turtall som igjen gir mindre støy.
Fjorårets sesong var første med "foldepropell". Vi byttet til en Autoprop og våre erfaringer er i hovedsak positive. Vi opplevde ikke at vi mistet kraft i forhold til fastpropellen. Båten gikk også utvilsomt bedre under seil.

Redigert av tholmoy - 30 September 2014 den 09:40
Til Toppen
Melody View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 25 January 2014
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Melody Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 28 January 2014 den 16:30
Det var forresten en veldig bra side du har Trond!
Til Toppen
Gasp View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 16 August 2013
Sted: Oslo
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Gasp Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 05 March 2014 den 14:10
Hallo folkens igjenn .... fremdeles ikke handla båt .... sliter m.h. til og ha alt klart til 14 sesongen .... Sture .. har sett båten din ... ser ok ut, men priset noe høyt synes jeg ... satt inn ny annonse nå, og har tenkt rask handel nå i nærmeste fremtid .... noen som har tips om Bavaria for salg, så er jeg/vi takknemlig for det :)

Har satt av 5 - 700000 til båt, og vil handle til det vi synes er fornuftig pris i dagens marked ..... da vi ser båter som har ligget ute på finn i både 1, 2 og på 3´dje året ..... som fremdeles ikke er solgt ..... for oss ser det ut som markedet også i 2014 er labert .... for selgere av båter ... om det er seil eller motorbåt

Redigert av Gasp - 05 March 2014 den 15:25
Vennlig hilsen
Gunnar ;O)
Til Toppen
Stor Stas View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 29 November 2007
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Stor Stas Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 05 March 2014 den 15:39
Må si jeg smiler litt av innleggene dine Gunnar, inkl. det du slettet her tidligere. Hvis du ikke har funnet deg en båt ennå, i dette labre markedet, med så hastverk du later til å ha, så kan det være deg det er noe i veien med ... :)

Men håper allikevel du kommer over en båt som er priset ennå mye lavere enn markedet for øvrig. Det kan hende du finner drømmebåten i år ;) I mellomtiden så seiler vi andre rundt i våre sikkert for dyre, men tilgjengelige, båter.
Til Toppen
Bjørn View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 21 November 2005
Sted: Vestfold
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bjørn Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 05 March 2014 den 16:14
He he Stor Stas, er igrunnen enig med deg. Burde være mer enn nok med båter på markedet de siste årene. Om budsjettet ikke strekker til for den størrelsen/typen man har tenkt seg, så ville jeg gått ned litt på størrelsen eller eventuelt se på litt eldre båter.
mvh
Bjørn
S/Y LUNA
Til Toppen
Kappa View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 December 2009
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Kappa Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 05 March 2014 den 20:23
Kommentar til Gunnars innlegg. Jeg tror ikke Bavariaklubbens diskusjonsforum er ment som en slags "tyrkisk basar" med høylytt pruting i det offentlige rom. Glem heller ikke at flertallet av medlemmene må antas å være storfornøyde eiere av en Bavaria. Derfor er det litt "umusikalsk" når det antydes at det er kjøpers marked og at enhver eier av en B38 bør kunne prise seg lykkelig over at du har stablet 500.000 på beina for en rask handel.
Til Toppen
Kappa View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 28 December 2009
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Kappa Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 05 March 2014 den 20:26
Kommentar til Gunnars innlegg. Jeg tror ikke Bavariaklubbens diskusjonsforum er ment som en slags "tyrkisk basar" med høylytt pruting i det offentlige rom. Glem heller ikke at flertallet av medlemmene må antas å være storfornøyde eiere av en Bavaria. Derfor er det litt "umusikalsk" når det antydes at det er kjøpers marked og at enhver eier av en B38 bør kunne prise seg lykkelig over at du har stablet 500.000 på beina for en rask handel. Mon om du børe prøve deg på en velholdt og godt utstyrt Maxi 108 fra 1980 istedet?

Redigert av Kappa - 05 March 2014 den 20:30
Til Toppen
Fri Vind View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 10 March 2014
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Fri Vind Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 10 March 2014 den 22:19
Til trådstarter og andre som vurderer en Bavaria 38 Cruiser: vi er strålende fornøyd med vår 2008 modell:) Gode og trygge seilegenskaper, tyskerskjøte og rullemast for enkel seilhåndtering, stooor cockpit, gedigen og lys under dekk. Vår båt har den store motoren men tror den mindre fungerer helt fint. Så skader det jo heller ikke at 38 Cruiser er en flott båt å se på,-det er ikke mulig for meg å forlate marinaen uten at jeg må snu meg.......

Redigert av Fri Vind - 18 March 2014 den 21:37
Til Toppen
Gasp View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 16 August 2013
Sted: Oslo
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Gasp Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 13 March 2014 den 15:30
Hei allesammen ..... takker ærbødigst for innlegg/svar på denne 38 foter´n ... Nå er den handlet, og vi gleder oss til sjøsettingen og 2014 sesongen. Dette er en fantastisk portal, og vi setter stor pris på de innlegg som er kommet. Igjen tuusen takk folkens.
Det har da aldri vært meningen og bruke dette forum til noen "tyrkisk Basar" ... så hvis noen mener mine innlegg har vært upassende, så beklager jeg dette ..... heller ikke som "umusikalsk" og irritere Bavariaeiere på noen slags måte vedr. priser ... så er det sagt ... Alle er opptatt av priser i dag (det er ikke til og komme unna) Vi har handlet, og har slått oss til ro nå ...... Vår & sommer skal nydes.
Med dette ønsker vi alle sammen en god & fantastisk seilsesong ...
Vennlig hilsen
Gunnar ;O)
Til Toppen
 Svar Svar Side  <123>
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.