Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Dekksutrustning
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Lekkasje i fast dekksvindu 37cr 2007
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Lekkasje i fast dekksvindu 37cr 2007

 Svar Svar
Forfatter
Melding
spk View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 03 June 2013
Sted: Stavanger
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat spk Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Lekkasje i fast dekksvindu 37cr 2007
    Postet: 07 February 2022 den 20:17
Hei, jeg har lekkasje av vann når det regner hardt mellom aluminiumsramme og dekk. Strammet skruene (utvendig) forsiktig, men det hjelper ikke. Er det noen som har hatt opp disse vinduene? Er det bare å skru ut skruene og løfte av aluminiumsramme? (Den er todelt). Hva bør jeg bruke som ny tetning? Sikaflex har jeg god erfaring med, men ser at butyl masse også brukes til vindustetning.

Erfaringer for andre forslag tas imot takk her på regnfulle vestlandet.

Til Toppen
Rolf E. Eriksen View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 25 July 2007
Sted: Hordaland
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Rolf E. Eriksen Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 22 March 2022 den 09:55
En ny erfaring fra vår B42Cr med skylights: Gummilisten mellom aluminium og pleksiglass hadde gått fra hverandre i skjøten, Skjøten var plassert akkurat på det laveste punktet - der vannet samler seg. Det rant plutselig inn. Etter litt fram og tilbake viser det seg at Maritim har gummilister til Lewmar dekksluker og sannsynligvis er dette riktig type: Geir Hellstrøm i Maritim svarte:
"Disse selges i 10 meters lengder og vi har på lager: 2901-71, Lewmar Portlight Pakning 10m Kr. 699,-." 

Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.