Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Regatta > Tall og nummer
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - LYS justering 2009
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

LYS justering 2009

Svar Svar
Forfatter
Melding
Stein View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 26 November 2005
Sted: Akershus
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Stein Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: LYS justering 2009
    Postet: 01 March 2009 den 19:49

I løpet av februar har LYS tallet for min Bav. 37 Cr. (og andres) økt fra 1.18 til 1.21! Greit at standard LYS tall har økt fra 1.18 til 1.19, men at standard målene er endret slik at standard båter nok en gang havner utenfor mener jeg er uholdbart! (Her blir det for enkelt å skylde på svenskene.)

Jeg gir opp! Giddere ikke er ny runde med måling og krangling kun for å seile en turbåt i Færder'n.

Til Toppen
Trond View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 18 January 2006
Sted: Aust Agder
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Trond Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 02 March 2009 den 11:58

En må huske at det er tillatt med Code 0, og større spinnaker mål i 2009. Dette resulterer i at Standar Lys fyker i være.

Men ikke før noen måler inn dette på Modellen. Fankens greier dette her. Greit for noen, og ødelegger for andre??

mvh
Trond Aasvoll
"Siw Bonita" NOR 9360
Til Toppen
Cox! View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 22 November 2005
Sted: Akershus
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Cox! Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 07 March 2009 den 20:13

Ja, det er blitt store variasjoner nå.  Utfordringen blir nok størst i lite vind, det er nesten så en vurderer bavaria-klassen i færdern.

Selv har jeg fått 1.20 nå, opp 2%.

Mvh Cox
NOR 14788 - Storefri
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.