Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Skrog og dekk
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Opplagspresenning B42
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Opplagspresenning B42

 Svar Svar
Forfatter
Melding
MrSling View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 23 February 2006
Sted: Hordaland
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat MrSling Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Opplagspresenning B42
    Postet: 22 June 2006 den 12:40

Det er kanskje vel tidlig å starte planleggingen av vinteropplaget (selv om temperaturen på vestlandet i dag er omtrent som i desember),men vet av erfaring av at dette må planlegges og forberedes. Jeg har planer om å få formsydd en presenning som baserer seg på å dekke hele dekket. Jeg ser for meg en løsning hvor man bruker bommen som støtte aktenfor masten, og bruker spinnakerbommen mellom masten og forstaget. Det finnes en rekke slik løsninger, en som kan være et godt utgangspunkt kan sees på:

http://www.seilmaker-iversen.no/content.php?content_cat_id=2 4&page_id=85

Det finnes etterhvert så mange Bavaria'er der ute at vi kanskje burde gå sammen om å få laget en "mal" for de forskjellige båtene - og fra det få gode tilbud fra de forskjellige leverandørene.

Hører gjerne hva andre mener og om det er noen som har tenkt det samme og som derved er interessert i å få inn felles tilbud - spesielt for Bavaria 42 Cruiser.

MrSling

 



Redigert av MrSling
Til Toppen
ARIES View Drop Down
Moderator Lokal avd
Moderator Lokal avd
Avatar

Medlem siden: 21 November 2005
Sted: Hordaland
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat ARIES Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 22 June 2006 den 20:13

Hei!

Er med på den, det er flere seilmakere i byen. Så det bør være en mulighet for å få en god pris

Per-Ørnulf Dæhli
S/Y ARIES
BERGEN
www.sy-aries.com
aries@sy-aries.com
Til Toppen
Cenit View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 30 April 2006
Sted: Hordaland
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Cenit Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 23 June 2006 den 01:31

Hei

Jeg trenger også opplagspresenning til våres Bavaria 42C, har god erfaring med seilmaker Iversen fra tidligere. Send meg en PM dersom du bestemmer deg for å kjøpe presenning.

 

 

 

 

 

 

 

Mvh Cenit
Til Toppen
MrSling View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 23 February 2006
Sted: Hordaland
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat MrSling Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 23 June 2006 den 23:54

Den e god - da er vi i hvert fall 3. Den som skulle få jobben har selvsagt en god del å spare på å gjøre flere, da slipper de måltaking. Jeg har allerede fått en pris hos Iversen - tar en ny runde med dem over helgen - samt de andre som måtte kunne levere (har en som er meget keen litt lengre nord på kysten - men trengte litt volum for å forsvare å gjøre jobber i Bergen) og så kommer jeg tilbake med hva de kan klare.

MrSling

Til Toppen
Geir Å View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 12 April 2006
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Geir Å Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 24 June 2006 den 23:54

 

Trenger også opplagspresening til vår 42 C. Har ikke spinnakker eller gennakker. Men hvis preseninngen vil fungere, er også jeg int.

 

MVH Geir Å
Til Toppen
MrSling View Drop Down
Medlem
Medlem
Avatar

Medlem siden: 23 February 2006
Sted: Hordaland
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat MrSling Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 30 June 2006 den 07:46

Jeg beklager at dette har tatt litt tid - måtte på kvinneklinikken for å ta imot en ny seiler .

Jeg har fått noen tilbud, venter svar fra et par andre - håper å ha klar noe en gang i neste uke.

Mvh MrSling

Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.