Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Instrumenter og elektronikk
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Rategyro
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Rategyro

 Svar Svar
Forfatter
Melding
ahelgesen View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 25 April 2007
Sted: Rogaland
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat ahelgesen Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Rategyro
    Postet: 20 August 2011 den 11:06
Hei, lurer på å installere en rategyro på min C-70 kartplotter og ST6001/2 autopilot (Raymarine). Hvilke priser snakker vi om her og koples den direkte til kurskomputeren og setter den seg opp selv eller må det settes opp i menyen og blir en mer avansert prosedyre? Føler autopilot drivenheten jobber mer enn nødvendig da den hele tiden egentlig har for mye rattutsl*g på relativt rette strekk innaskjærs og korrigerer da dette. Er det noe annet jeg kan gjøre? Stille responsen til 1 eller 3? Skal jeg rekalibrere på noe vis? Koster virkelig en rategyro 8500kr? All input mottas med takk!
Hilsen,
Anders
Til Toppen
Camiri View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 29 August 2011
Sted: Stavanger
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Camiri Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 29 August 2011 den 19:02
Hvilken autopilot har du (SPX-10)?



Redigert av Camiri - 29 August 2011 den 19:03
Til Toppen
ahelgesen View Drop Down
Medlem
Medlem


Medlem siden: 25 April 2007
Sted: Rogaland
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat ahelgesen Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 30 August 2011 den 15:13
Autopilten er en Raymarine ST6002, med Raymarine kurscomputer 150/400 (er ikke sikker hvilken) u/gyro. Men jeg kan informere om at jeg leste paa nettet om noen som hadde bestillt en gyro for et RC helikopter og bygget dette sammen med en spenningsregulator og koplet direkte til Raymarine sin kurscomputer og det virket. Sum av summarum kosta dette ca. 200kr. Har noen erfaring med dette? Originalen av Raymarine koster nok 8000 kr, og en fake en koster 1750 kr, men denne loesningen nevnt over er da altsaa enda billigere.
Hilsen,
Anders
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.