![]() |
Tilbake på Sørlandskysten! |
Svar ![]() |
Forfatter | |
Cox! ![]() Medlem ![]() ![]() Medlem siden: 22 November 2005 Sted: Akershus Points: 183 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Postet: 11 August 2007 den 00:09 |
Etter mange år med ferie på svenskekysten / Danmark, gikk turen iår mot styrbord - og det var en positiv opplevelse. Tidliger minner om søppelfylte uthavner, dårlige gjestehavner, høy sjø og uskjermet lei (det var i motorbåt den gangen..) ble erstattet av bare gode minner:
En perle som anbefales på det sterkeste er Risør Seilforenings anlegg på Finnøya. Gjestfritt og trivelig på alle måter. Alt i alt stod Norge til terningkast 5 - og trolig en 6'er med bedre vær! |
|
Mvh Cox
NOR 14788 - Storefri |
|
![]() |
|
Stein ![]() Medlem ![]() ![]() Medlem siden: 26 November 2005 Sted: Akershus Points: 195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Amen. Det klare vannet på Sørlandet er nesten grunn god nok. Selv om det i år desverre kun var 15-16 grader. Når været har tillatt det har jeg tatt båten til Kristiansand hvor resten av familien har kommet med toget. Det tar kun et drøyt døgn fra Oslo med medstrømmen. Da har vi en perfekt start med god tid til få med seg pærlene i Søgne ++. (PS. Du seilte 300m før meg på finalestrekket hjem fra Sandspollen forrige søndag Cox.) |
|
![]() |
|
OJJA 2 ![]() Medlem ![]() Medlem siden: 17 August 2007 Sted: Østfold Points: 13 |
Det var hyggellig tilbakemelding fra norskekysten, da jeg også begynner å bli "dritt lei" E6 langs svenskekysten. OJJA |
|
![]() |
|
ARIES ![]() Moderator Lokal avd ![]() ![]() Medlem siden: 21 November 2005 Sted: Hordaland Points: 205 |
Det er faktisk godt å være norsk i Norge. Vi holdt oss på norskekysten vi også. Snakker ofte med de som "tørr" å gå nordover.. Der ligger det mange flotte opplevelser. Mulig vi ser nordover til neste år. Det er et hav av muligheter, litt langt men dog ikke umulig. |
|
Per-Ørnulf Dæhli
S/Y ARIES BERGEN www.sy-aries.com aries@sy-aries.com |
|
![]() |
|
Escape ![]() Medlem ![]() ![]() Medlem siden: 25 November 2005 Sted: Akershus Points: 359 |
Nok er nok. Neste år blir det så lite Sverige som mulig. Overfylte havner og lite idyll egentlig. Prisene er jo blitt helt håpløse. Feks. betaler man nå 430 kroner for å ligge på Kjerringøy eller Marstrand hvis man er over 40 fot. Det er slett, eller ingen, service. Det dårlige vanntrykket i Marstrand gjør at det å fylle vann er en heldagsaffære i ventekø. Strømkontaktene på Kjerringøya er alt for få. Ingen steder er det en tilstedeværende havnevakt som kan hjelpe til med å løse konflikter mellom båtene når man skal legge til (untaket er Fiskebekkil) Neste år blir det raskt så langt sørvest som mulig. En tur over til Shetland står også på ønskelisten hvis jeg får med reisefølge (du får pese broren din Steinar), før vi evt. runder av med en svipptur til Skagen. Ungene vil nok kreve et par dager i Marstrand og en tur innom Kjerringøya. De andre kjente svenske-havnene skal få slippe min tilstedeværelse. Da foretrekker jeg heller uthavnene på Væderøyene og Ursholmen før returen går via Svenner eller Stauper. Kul animasjon du har som avatar Stein(ar) ! |
|
mvh tg
B42C 2004 model |
|
![]() |
Svar ![]() |
|
Tweet
|
Gå til Forum | Forum Permissions ![]() Du kan ikke poste nye innlegg i dette forum Du kan ikke svare på innlegg i dette forum Du kan ikke slette dine meldinger i dette forum Du kan ikke redigere dine meldinger i dette forum Du kan ikke opprette Galluper i dette forum Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum |