Bavariaklubben Hjemmeside
Forum Home Forum Home > Båtpraten > Skrog og dekk
  Aktive innlegg Aktive innlegg RSS Feed - Rattet, småsteiner som ligger inni.
  FAQ FAQ  Søk i Forum   Events   Registrer deg Registrer deg  Logg inn Logg inn

Rattet, småsteiner som ligger inni.

Svar Svar
Forfatter
Melding Reverser Sorterings-rekkefølge
Kim View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 October 2013
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Kim Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Innlegg: Rattet, småsteiner som ligger inni.
    Postet: 08 August 2017 den 22:47
Hei, ventet lenge på svar her :)

Jeg har løst det. Jeg driver å skriver en fremgangsmåte på dette nå som havner på nettstedet https://breddegrad.no/category/prosjektartikler/
Jeg skriver om dette pga at dette kan være farlig på båtene, og det er vanskelig å se om det er noe feil da man må skru fra hverandre ratt-delene.
Kort oppsummert;
Min sveiser-venn mener det er rustperler fra dårlig sveising av stengene ut til rattet. Han mente at rattet var sveiset for vanlig stål, og det er ikke til å unngå at det ruster og sveiseperlene faller av etterhvert. Vi sveiset nye fester med TIG, og smurte godt på med syrefast fett for å holde mest mulig maritimt miljø unna.

-Kim

Til Toppen
Bildøy View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 22 May 2017
Sted: Oslo
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Bildøy Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 08 August 2017 den 12:04
Litt lim inni hullet for så å få steinene til å land på den burde løse problemet?

Evt kan syre løse opp stein. Men det er vel heller småbiter av metall enn stein?

Redigert av Bildøy - 08 August 2017 den 12:05
Bavaria 350 -94
Til Toppen
Kim View Drop Down
Medlem
Medlem

Medlem siden: 19 October 2013
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Sitat Kim Sitat  SvarSvar Direkte Link til dette innlegg Postet: 03 October 2014 den 13:48
Dagens luksusproblem, men liker fullstendig ro ved seiling i lite vind.

Rattet har småsteiner som ruller i bunn av rattet når jeg svinger.

Rattet mitt er skinntrukket, stengene er sveiset på og har kun utløp mot midten, hvordan få disse småsteinene ut? Klarte å få ut ên av de 3-4 som ligger inni.
Jeg står og rister meg ihjel på brygga med rattet løst, det ser ikke bra ut på avstand :) Og jeg har ikke nok tålmodighet...

Er det noen som har en smart løsning på dette?
Til Toppen
 Svar Svar
  Share Topic   

Gå til Forum Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.